2006/09/09

Kauflandia a kupecké počty

Kauflandia je veľké nákupné územie. Nie je ďaleko, preto tam chodíme pravidelne nakupovať. Nedávno nám pokladníčka omylom zaúčtovala jeden tovar dvakrát, ale zistili sme to doma, tak sme to nereklamovali. Nakoniec, tá suma v porovnaní so súčtom cien celého nákupu nebola príliš veľká. Dnes sa mala situácia zopakovať...

S neveľkým nákupom sme vošli k pokladni s našou milou (skôr iba peknou) pokladníčkou, lebo práve bola voľná. Vynášací dopravník od pokladne spustila naplno tak, že na konci sa tlačil jogurt do klobásy a maslo chcelo skočiť dolu... Našťastie sa nič nestalo... (zatiaľ).

Účtenku položila tak, aby bola nedostupná, tak som si ju vyžiadal a poprosil som manželku, aby skontrolovala počty... A to som zrejme nemal robiť. Rýchlo blokovala ďalší nákup a snažila sa, aby sa nám tovary pomiešali. Zvládol som to. Jej náhlivosť však pokračovala a tak sa po chvíli ocitol na zemi akýsi margarín vo veľkom balení a plechovka piva.

Pokladníčka to brala s pokojom Angličana, bez slovka (ospravedlnenia) sa najprv pokochala svojim dielom. Ja, ako slušne vychovaný chlapec som sa zohol pre škatuľu s margarínom a plechovku piva, ktorá ležala v margarínovom kopci. Polovica margarínu mi ostala na prstoch... Keby to bola šľahačka mohol som si ju z prstov zlízať, ale takto som iba hľadal niečo na utretie...

Na tvári predavačky sa nepohol ani sval, pivo poutierala do handry, neviem, čo urobila s margarínom... Jej ústa nevyslovili ani slovo, nie tak vetu pre ospravedlnenie.
Aj tak to býva v tej cudzej krajine Kaulandii.

Na bločku tento krát počty sedeli.


Akákoľvek podobnosť so skutočnými reáliami je čisto náhodná.

7 komentárov:

  1. Milý wabt, ja na Tvojom mieste by som si žiadala zavolať vedúceho a druhá žiadosť by bola: minimálne odúčtovať zničený margarín a rozliate pivo.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. silvia, môj nákup bol v poriadku, to čo spadlo bolo nasledujúceho zákazníka.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja zvyknem nakupovať v tescu a po takých príhodách, ako spomínaš, wabt, kontrolujem účet ešte pri pokladni.. no veľké reťazce sú zrejme všade rovnaké..zákazníka v úcte nemajú

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja som raz podobnej pokladnicke povedala, ze ju chapem, ze je frustrovana a tak nech ona revanzne pochopi mna, ze sa na nu idem stazovat :D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. elisabeth, ja najskôr zvažujem, či to stojí za tú námahu...

    mia, tesco, kaufland, billa, coop, lidl (v lidli sú slušní, počkajú až sa zákazník zbalí, potom začínajú s ďalším - moja skúsenosť) na značke nezáleží... V tescu u nás majú veľký display s nahadzovanými čislami aj s medzisúčtom. To sa dá kontrolovať hneď pri zadávaní položiek. Matematická správnosť nie je problém, počítače sa tak nemýlia :), chyba (ľudská) môže nastať jedine pri zadávaní údajov.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. wabt, veľké displeje sú fajn, ale keď mám sama ukladať nákup do tašiek, nestíham zároveň aj kontrolovať :)
    takže radšej postupne: uložiť a potom v pokoji odkontrolovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mia, vtip je v tom, že veľké nákupy robíme v dvojici... sám iba malé a také veci, kde viem presne, koľko tá vec stojí, aké má parametre, technické údaje atp...

    OdpovedaťOdstrániť