2006/10/31

Blogger beta...

Niekoľko technických poznámok k (môjmu) beta blogu...

Podklad (pozadie)
Blogger beta, sa má isté vylepšenia, ktoré zjednodušujú vlastné úpravy. Skúšam meniť pozadie, považujem to za prvok, ktorým sa dá zdôrazniť atmosféra, samozrejme pri zachovaní čitateľnosti, aby text bol dostatočne kontrastný voči podkladu. Mám rád vo veciach istý systém a poriadok, na druhej strane však musí byť zachovaná variabilita, zmena je dôležitá rovnako, ako zvyk...
Fotografia
Podobne ako odtieň podkladu, je významným prvkom stránky aj fotografia. Mohla by byť moja, mohol by som tam dať nejaké zviera :), alebo krajinku s motívom práve aktuálnym. Vhodnosť občasnej zmeny je v prípade fotografie ešte významnejšia ako možnosť zmeny podkladu (aj v prípade, že by to bol autoportrét...).
Iné
- Na stránke, mi trochu prekáža umiestnenie počítadiel, ale zatiaľ som neprišiel na spôsob, ako ich umiestniť inde.
- Viete o tom, že pri poklepaní na fotografiu, alebo podklad v oblasti fotografie, sa táto zobrazí v originálnej veľkosti, ako bola "uploadovaná" na blog?
- Som spokojný s vyriešením zoskupovania spotov do rubrík. Samozrejme, popisy v blogu je možné jazykovo aj inak prispôsobovať.
Všetky tieto pripomienky a hodnotenia sa týkajú mnou zvoleného "vzoru", pri iných vzoroch sa dá postupovať obdobne.

V komentároch uvítam aj kritické postrehy a pripomienky...

.

8 komentárov:

  1. Počítadlo, alebo aj ktorýkoľvek iný prvok môžeš na záložke Page elements presunúť myšou na ľubovoľnú inú pozíciu - vľavo, vpravo, hore i dole, do pätky, len do hlavičky nie. Pozri napr., ako to mám napr. na svojom blogu ja - počítadlo a logo mám vpravo dole a v strede pätky mám nový prvok s licenciou. A keďže mám trojstĺpcovú šablónu, jednotlivé prvky môžem navzájom presúvať aj medzi stĺpcami.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. maroško, ďakujem za radu, tretí stĺpec by možno bol dobrý.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tentokrát máš naozaj krásny dizajn...aj farebne aj usporiadaním...
    ešte soľ k tomu chlebíku a budeme pekne po slovensky privítaní :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ano, ten dizajn je pekny, volakedy davno som ho mala tiez :) na svojom prvom-prvucickom ostrove...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. a ak sa nemylim, ty si mal volakedy na vesmirnom prachu tento dizajn len v bordovom prevedeni :)
    ale to bolo davno :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. mia, je to viac-menej náhoda, pokus, ktorý neviem momentálne zmeniť, ale za pochvalu ďakujem...

    os, bolo to asi tak, mám to niekde v archíve... nekopírujem, bola to náhoda, ako som uviedol vyššie, mal to byť len pokus, ale potom sa čosi pokazilo a nemôžem nič meniť... je to predsa len beta...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. mia, ešte sa musím vrátiť k chlebu, so soľou máš pravdu, nenapadlo mi to... K tomu doma pečenému dobrému chlebu by sa to hodilo. Nemôžem ten záber zopakovať, už je z dvoch chlebov iba jeden :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. wabt, ja som nehovorila nic o kopirovani :) proste si mi ten moj predchadzajuci pripomenul :)

    OdpovedaťOdstrániť