2007/02/25

Apocalypto

Film, ktorý som ešte nevidel, zhodnotila mne blízka osoba takto:

Musím priznať, že som bola príjemne prekvapená. Na to, že bol ten film dosť dlhý, vôbec to neprekážalo a nebol pri ňom pocit nudy. Takmer celý čas, teda skoro celé dve hodiny sme bežali s dejom, ktorý bol celkom jednoduchý, ale napätie a vzrušenie sa nieslo celým filmom, takže mi to nepripadalo nudné, nebolo na to ani kedy myslieť. Bolo tam dosť "autentických" krvavých záberov, neboli nechutné, ale skôr pravdivé a nepríjemné. Dalo sa to žalúdočne zvládnuť. Ja som si na niektorých miestach oči radšej zatvorila, ale dalo sa to zvládnuť. Pár myšlienok bolo nadnesených, ale to vnieslo aspoň trochu "humoru". Ináč to bolo vlastne celé napínavé, ale nie únavné.
Ten film v nás všetkých zanechal zvláštny, ale dobrý pocit, nie pocit odporu a znechutenia. Dokonca sme sa mu venovali ešte aj dnes pri raňajkách, každý si o ňom povedali svoj názor, svoje pocity z neho.

Myslím, že pôjdem do kina...

2 komentáre:

  1. prečítala som si rôzne názory na tento film a aj napriek odporúčaniam o umeleckom a netradičnom zachytení života Mayov ma neláka.. všade je totiž zmienka o silne krvavých scénach.. a tie ja nerada :)
    aj keby bol ináč prenádherný..:)

    istým spôsobom bol v tomto smere priekopníkom režisér David Lynch, ktorý ukazoval brutalitu ,,se vším všudy".. (film Blue Velvet)..teda s bolesťou, s krvou, neľudským krikom...atď
    Gibbsom to už doťahuje do akejsi naturalistickej ,,dokonalosti"

    nepáčia sa mi také filmy, lebo nevidím zmysel v toľkej krvavosti, aj keď dejiny ľudstva sú vlastne krvavé...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. zaujímavá konfrontácia názorov.

    OdpovedaťOdstrániť