2007/05/04

Chlieb a hry

Keď som už u chleba, na vojne vždy čerstvý chlieb schovávali tri dni a až potom sa dával v napospas vojsku. Nuž, asi preto, aby sa čerstvým chlebom nezaplyňovali kasárenské "světnice"..

Občas zavládne taký chlebový režim aj u nás, ako dnes odpoludnia som videl na stole úplne čerstvý chlieb, ešte voňal pecou. Zrazu sa stratil, ostala iba necelá polovička trojdňového... Kým sa ten doje, prejdú tri dni a čerstvý bude opäť trojdňový. Nemôžem si pomôcť, som pacifista a nemám rád vojnu, ani vojenské zvyklosti...

To staré, chlieb a hry by sa mohlo modifikovať na chlieb a víno, lebo kde je víno, tam sú aj hry. Hry sú rôzne, aj vína sú rôzne (ja rozoznávam drahé a drahšie)... Práve dnes v TV novinách som zachytil správu, ako moravskí vinári podvádzajú - nakúpia na Slovensku víno a predávajú ho ako značkové moravské. Vraj je to dobrý kšeft, to moravské je drahšie na liter aspoň o 10 Kč.

Odborník sa k tomu vyjadril tak, že bežný spotrebiteľ vôbec nerozozná, či je to víno originál Morava, alebo "dovezené"... z toho pre mňa plynie poučenie - nekupovať moravské, ale originál slovenské... Len tak ešte začať s pravidelným pitím, aby to malo príslušný efekt...

4 komentáre:

  1. Len aby tie originalne Slovenske, neboli nakoniec Moravske vina. :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. keby len Moravské, ale bol som sklamaný, keď som čítal na tradičnej pezinskej značke vína, že bolo dovezené z Talianska. Za všetkým sú peniaze.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. však je to jedno odkiaľ je, hlavne aby bolo poctivo dorobené a dobrej chuti a vône :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ...ten trojdňový u mňa vyvolal úsmev, pretože mi prišla na um taká povedačka, že ,,kto zaváha... :))

    v rámci globalizácie aj staré dobré osvedčené značky dostávajú rôznu ,,príchuť" krajín, z ktorých nepochádzajú, iba sa tvoria..

    OdpovedaťOdstrániť