2007/09/27

Stav pohody a večne mladé ženy

Vždy keď sa dostanem do stavu pohody, čas začína plynúť zdanlivo pomalšie, všetko stíham, nič mi neutečie, na všetko mám čas... Zakaždým však nasleduje druhá fáza - zistenie, že čas sa kamsi stratil a už ho niet, že dobré predsavzatia odplávali spolu s ním... Nasleduje fáza tretia, naháňanie zmeškaného času a stres.

Stav pohody sa dá pri niektorých nepríjemných, ale nevyhnutných činnostiach aj vsugerovať. Jednou z takých je pre mňa aj návšteva lekára, presnejšie povedané: vysedávanie v čakárni. Niekedy mi pomôže autosugescia pokoja, inokedy sledovanie spolutrpiacich, málokedy pomôžu krížovky, alebo sudoku a nikdy mi nepomôžu noviny.

Noviny ma vťahujú do imaginárneho rozporuplného sveta politiky, ktorý je v týchto chvíľach čakania tak veľmi vzdialený. Noviny rušia môj stav pokoja. Najradšej sledujem ľudí, niekedy ma priťahujú rozhovory s nimi, sú takí (zvyčajne opačného pohlavia :), ktorí priam vyzývajú k príjemnému rozhovoru.

Včera to nedopadlo celkom podľa tejto schémy, vedľa mňa síce sedela žena z dvojice (podľa mňa v rovnakom veku), ale keď som ju oslovil, či ona čaká na lekára, alebo jej manžel, ohradila sa, že to nie je manžel, ale syn... Aj tak vynikajúco môžu vyzerať niektoré ženy v istom príťažlivom veku... Ostal som z toho značne prekvapený, nenachádzal som ďalších slov, až ma zachránila výzva:

Ďalší, prosím...

4 komentáre:

  1. :-)))
    Aj keď sa ohradila, iste jej to v skutočnosti (aspoň v kútiku duše)dobre padlo.
    Vyzerá to, že pravidelne chodíš na klekárske prehliadky. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :) teraz som si bol dať pichnúť protichrípkovú vakcínu (je tu jeseň). Občas zájdem len tak, popozerať sa po ľuďoch a stretnúť starých (aj mladých) známych :) málokde sa dá tak nenápadne vnímať svet ľudí zblízka.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. wabt, možno keby si tú výzvu ,,ďalší prosím", posunul na za tebou nasledujúceho, pani v príťažlivom veku by si dovtedy stihla uvedomiť, že tvoj pohľad plný prekvapenia je vlastne poklona, našiel by si slová a ostatné by pokračovalo podľa tvojej schémy...

    :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mia, mýliš sa, schéma je rozhovor a ten mal v tom momente tú správnu pointu.. :)

    OdpovedaťOdstrániť