2007/12/15

Poznámky k bodu č. 4 a 7

Zaujal ma bod číslo 4 v stopárkinom desatore: "Keď nemáš o čom písať a nevkusne, neľudsky a nekresťansky sa nudíš, píš o zmysle života". Popravde, dali by sa k bodu 4 dopísať aj iné témy, podľa vlastného zamerania blogera, ale zmysel života, dáva možnosť tárať o čomkoľvek...

Akýmsi významovým doplnkom bodu 4 je bod 7, ktorý radí: "Nepodliehaj davovej psychóze. Keď budú všetci blogeri zaplavovať internet emotívnymi článkami o nejakej kauze, just píš o niečom celkom inom. Napríklad o zmysle života".

Mojim "zmyslom života" býva denník príhod skutočných, aj vymyslených... Najlepším dňom na také písanie je piatok, vtedy sú všetky dojmy aktívnej časti týždňa pohromade, človek je nasýtený zážitkami aj emóciami a potrebuje sa vyprázdniť.

Už je sobota, premeškal som správny čas a navyše ma zobudila suseda, keď začala vyklepávať bravčové rezne... To vždy signalizuje, že nad nami je nedeľa, alebo inak významný deň. Niečo však nie je v poriadku, lebo mi vo WC kvapká voda zo stropu a keď som hore zvonil, nikto mi neotváral....

Pozerám sa na teplomer, vonku je -5 a to sa mi nepáči.... Keby tak k tomu nasnežilo, trošku, nie príliš, len tak akurát, aby bolo všetko biele s čiernymi bodkami havranov a vrán, aby vzduchom poletovali tie veľké chumáče snehových vločiek... A týmto by som mal atmosféru Vianoc vybavenú...

V sobotu ráno chodia okolo smetiari a s buchotom nahadzujú vrecia so separovaným papierom na vlečku. V tomto sme dobrí, na zber papiera sme boli vycvičení ešte v minulom režime. Aspoň čosi nevyvrátiteľne dobré z minulosti...

Včera v práci som mal chvíľu voľna, tak som sa pokúšal urobiť si do "notebooku" zopár poznámok k prehľadu udalostí týždňa. Vzal som teda do ruky večné pero a nič... Najviac ma vie nahnevať, keď "večné pero" prestane písať.... Čo je to za večnosť, ktorá každú chvíľu končí?

Z poznámok nebolo nič, ostala iba moja vlastná operačná pamäť. Cestou domov som mal policajný doprovod cez celé mesto. Ako obyčajne v piatok, bolo to posúvanie sa z pozície na pozíciu, tentokrát spestrené novučičkým policajným autom v tesnom závese. Viete si predstaviť ten povznášajúci pocit bezpečnosti, ale aj zodpovednosti za každý meter jazdy pod kontrolou..?

Na viac hriechov si nepamätám... Možno ešte jeden - v utorok som písal o zlomenom ráme okuliarov, iste by ste chceli vedieť, ako to dopadlo... Najprv dobrá správa - do 24 hodín mi to opravili v jednej z optík, za stovku. Zlá správa je, že to bolo bez záruky a oprava vydržala len 24 hodín.

Včera večer som si sadol ku zlomeným okuliarom sám, so spájkovačkou, kúskom drôtu a za štvrť hodiny to bolo opäť v poriadku a technicky správne aj so spevnením miesta lomu... Tentokrát s mojou vlastnou zárukou najmenej do doby, kým si zarobím na nové okuliare...

Dovtedy ma pri stretnutí môžete spoznávať podľa mierne asymetrického rámu okuliarov, ale aj podľa plešiny, veľkých uší a krivého nosa ako obyčajne... :)

7 komentárov:

  1. wabt, príjemný článok.. vlastne výborné, pre mňa na +5, pretože dnes je to prvé, čo mi vylúdilo úsmev na tvári...(pri práci sa mi akosi nedarí usmievať:)

    trable s okuliarmi veľmi dobre poznám...už neraz sa mi stalo, že som si ich tiež sama opravovala.. :), pretože ,,optika" zlyhala..
    len tie moje boli po ,,vlastnej oprave" nositeľné skutočne iba doma.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ...chcel som priložiť fotku po oprave, to miesto je ťažko rozpoznateľné.. jednoducho, podarilo sa.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. keď som začala čítať, zazdalo sa mi, že som asi zablúdila na inú stránku - waboviny predsa nebývajú tak pesimisticky ladené - ale nakoniec som skončila s úsmevom na tvári ,takže je všetko OK! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. teší ma femma, že si nakoniec objavila pravú tvár wabovín... :) nezdá sa mi, že je tento spot výrazne pesimistický ladený, úvod je vlastne komentovanie toho čo som si prečítal inde a aj to je myslené s humorom... ale ako myslíš.... :) želám pekný večer.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. s tými okularmi to je super, jedny má tlačia tak, že ešte hodinu potom ako ich dám dole mám otlačený nos a na druhých nemám "opierky" na nos, takže po tých mám zase nos odratý asi si kúpim nejaké z trhu za 150 korún slovenských, alebo až za eura?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mária, pre jednoduché dioptrie sa dajú použiť aj tie z trhu za 50 korún... ale také multifokálne a ešte neviem aké, to nie :), tie sú trochu asi 100x drahšie :).. tie opierky ti v optike nasadia za pák kačiek (Sk) :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. ... myslela som tie ,,drobnosti" - kvapkajúca voda,mráz za oknom, nepíšúce pero,pokazený opravený rám okuliarov...nie je to dosť dôvodov na trochu zlej nálady? -som rada, že si to tak bravúrne zvládol:-)))

    OdpovedaťOdstrániť