2008/02/21

Zuby, svine a tí druhí

Cestou do práce mi chodili hlavou témy hodné zaznamenania na blogu, bohužiaľ v práci som na ne rýchlo zabudol asi preto, že vo fabrike aj na blízkom okolí sa šíril nechutný smrad svinskej močovky, ktorú "farmári" rozliali po okolitých poliach (alebo to bol napršaný hydrazín?).

Ten pach bol všade a bol silnejší a nepríjemnejší ako všetky umelé vône z parfumérií a drogérií dohromady. Iba v našej kancelárii bol čistý vzduch. Kolega, ktorý zvykne rád a dlho vetrať, dnes prezieravo okno neotvoril.
V tejto súvislosti som si spomenul na starý vtip, ako si vojak vedie do kasáreň kozu, že si ju bude chovať na izbe. Strážny na bráne sa z neho rehoce: A čo ten smrad? Vojak na to: Veď ona si zvykne... Tým nechcem nič naznačiť, iba že dnes bolo v práci teplúčko.
Môj dnešný silno-smradový dojem takmer prekryl včerajší zážitok z krátkeho sedenia u zubárky. Myslím to vážne. Milá pani zubárka mi odstraňovala zubný kameň, čo je pre mňa veľmi nepríjemná operácia.

Čo chvíľa, to mi kázala otvoriť hubu viac a viac, až som sa bál, že mi sánka vyskočí. Oslovovala ma v najnevhodnejšej chvíli s rúškou na tvári, práve keď som mal plné ústa jej pogumovaných rúk, s ktorými sa v mojej puse pohybovala ako doma.

Použila na mňa všetky svoje technické prostriedky, vrátane pomalobežnej vŕtačky s rôznymi nástavcami na vnikanie do medzier, na jemné šmirgľovanie povrchu a v záverečnej fáze aj na vyleštenie akousi brúsnou pastou...

Zvláštne pocity to boli, pripadal som si ako v mučiarni, ale aj tak musím moju zubárku pochváliť, lebo napriek všetkému - čo robila, to robila s citom a s primeranou razanciou. S výsledkom som veľmi spokojný, odviedla na mne úžasnú prácu a opäť sa teším zo života, veď niekedy stačí tak málo ku šťastiu.

Nerozhádzalo ma ani to, že som si za túto operáciu musel zaplatiť 360 korún... Nenadávam na hlúpy zákon, ktorý ma takto trestá za to, že som v závere minulého roku nestihol absolvovať povinnú preventívnu prehliadku.

A možno práve preto, že to bolo za hotové, odviedla moja pani zubárka takú perfektnú prácu a zaslúži si moju vďaku a pochvalu.





Súvisiace linky:
Prevencia chrípkového ochorenia... :)

6 komentárov:

  1. Neviem, kde je to Tvoje pracovisko, ale nepríjemný divný zápach (nazvali sme ho s kolegyňami záchodový) sa dnes dvíhal (alebo tlačil) aj nad naším mestom. Najprv sme divne pozerali jedna na druhú a akože na osvieženie otvárali okno. Potom sme zistili, že sa to šíri zvonku a cítiť to aj na chodbe. Žeby po dlhej dobe nízky tlak a jemný dážď spôsobili pretlak v podzemných kanáloch?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Silvia, vitaj skoro online... Prozaické vysvetlenie od kolegu je, že majitelia štyroch bývalých PD na okolí vyvážajú nazbieranú močovku z prasačích chlievov na polia v širokom okolí vášho mesta aj môjho pracoviska...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ja som sa už poučila a preventívku som minulý rok stihla.. :)
    minulý rok bez preventívky mi ale riadne siahol do peňaženky a aj napriek odhodlaniu, že nepôjdem k zubárke, vypadnutá plomba a boľavý zub ma donútili v závere roka predsa len ísť.. :)

    teraz sa už len usmievaj žiarivobielym úsmevom na svet :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mia, gratulujem k tomu úsmevu. je vidieť, že aj tak nepríjemná záležitosť, ako je ošetrenie zubov, môže priniesť úsmev na celú tvár... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ďakujem za vysvetlenie. Hádam tú močovku nebudú vyvážať v pravidelných intervaloch. To by bola katastrofa.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Je to divné, ale ja sa na to jarné hnojenie teším :o) Viem, že potom už čo chvíľa príde jar a tá bude krajšie voňať, ak zem dostane svoje
    vitamínky :o)

    Máš dobrú zubárku, moja by Ťa bez preventívky vyšla ooooveľa drahšie.

    OdpovedaťOdstrániť