2007/04/28

V rámci vychádzky

Som stále na péenke ale dnes mám povolenú vychádzku, tak som si zasurfoval na nete. Otváram prvý balíček a chutná to ako čokoláda... Je to česky, ale hezky - poviedka na iný spôsob, žiaden literárny skvost, ale má to moment, ktorý ma rozosmial...
„Přítelkyně začala ihned vyvádět, jako když ji na nože bere, ale on si toho nevšímal. Jen se soustředěně díval na svoje prsty a potom je, beze slova, pomalu a rozvážně olíznul.
Keď sme už v češtine, natrafil som na český slovník cudzích slov. Neviem, či je na internete slovenský, nenašiel som ho, ale v prípade núdze sa môže hodiť aj český. Pre nás, čo sme boli odkojení na prsiach Česka i Slovenska to nie je problém.... Ale ak niekto chce porozumieť našim južným susedom, má k dispozícii aj online slovník slovensko-maďarský.

Aj mladý človek si môže položiť vážne otázky a vypísať ich vo svojom blogu. Prečo je to tak?
Aj mladý vek má svoje krízy, ktoré sa starším možno zdajú malicherné. Keď som si prečítal, ako opisuje chymera svoju "oneskorenú pubertu", ako krízu mladého veku, zapáčila sa mi tá úžasná detská úprimnosť, napriek hroznej gramatike..

Začal som čokoládou a skončím s rumom a čokoládou... Pri čítaní básne Rumový dezert (bez formálnej úpravy) som mal pocit, že som sa ocitol v Kovačici, kde naivní maliari maľujú svoje naivne krásne obrazy.

Na koniec dôležitá informácia: dnes je 28. apríla 2007 a do konca roka ostáva ešte 247 dní... :)

5 komentárov:

  1. Uff, koľko čokoládovej sladkosti. A ja sa tomu chutnému skvostu už štvrtý deň vyhýbam. :) Citát, ktorý si vybral, je zábavný. :) Myslím, že je dobré, keď sa mladí zastavia, zamýšľajú a pýtajú. Čo sa týka básne Rumový dezert, má čosi do seba, hoci podľa môjho názoru je estetická hodnota nízka - bez ohľadu na neformálnu úpravu. Naivní maliari maľujú svoje naivne krásne obrazy - nádherná veta. Nad ňou sa ešte zamyslím. :) A záverečná informácia - mohol si to číslo aj zmenšiť. ;))))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A ešte... nech už nemusíš byť PN. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. pane bože, už iba 247? strašne rýchlo to letí!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. wabt, tvoj ponúkaný výber z netových prechádzok je fakt dobrý... :)
    péenku na tom necítiť, skôr pohodu, keď si to vyberal :))

    ja si tiež občas poviem, že sa chovám ako oneskorená puberta a to som teda už riadne ďaleko od toho veku :)
    z iného uhla pohľadu je to vlastne istý dar, vedieť si zachovať mladistvé reakcie čím dlhšie..

    OdpovedaťOdstrániť