2008/07/08

Radio WC

Je to už veľmi dávno, čo som dostal nápad nainštalovať na domáce WC rádio. Našiel sa doma nevyužitý starý "sovietsky" aparát VEF206, taký "kufríkový" typ, ale má 8 vlnových rozsahov od krátkych až po dlhé vlny. Na rýchlejšie ladenie má vo vnútri liatinový zotrvačník a celé rádio váži možno aj kilo a pol...

Na daný účel sa však výborne hodil, urobil som mu automatické zapínanie, pri dosadnutí na "dosku" začne vyhrávať... Bol s ním iba jeden problém, že jedine na stredných vlnách sa dalo chytiť rádio Slovensko a nič viac, ale aj to stačí.

Okrem informačnej funkcie to bolo dobré aj ako zvuková kulisa, keď odchádzala návšteva, všetci už boli pri dverách a ešte ten, či onen si potreboval odskočiť, na chvíľu si sadnúť. Vtedy som si spomenul aj na starý ruský zvyk, že keď niekto odchádzal, všetci si pred odchodom ešte na chvíľu posadali... Je to dobrý zvyk aj v modernej dobe...

V dnešnej modernej dobe nám zaviedli namiesto rádia Slovensko na stredných vlnách rádio Patria (1098 kHz) a to je maďarské vysielanie na oslovovanie najmä občanov maďarskej národnosti. Keďže tých u nás veľa nie je, rádio bolo už dlhšie vypnuté, až dnes som skúsil dlhé vlny a ozval sa mi starý dobrý Český rozhlas...

Na frekvencii 270 kHz vysielajú z Uherského Hradiště s výkonom 650 kW. Započúval som sa teda do českého Rádiožurnálu, čím žije Česko. Bolo to ako návrat do starých čias ČSFR. Česko práve žije dohodou o radare, ktorú dnes podpísali. Vraj sa Riceová vyjadrila, že aj keby v Poľsku rakety neboli, radar aj tak prispeje k bezpečnosti sveta...

Nechcem o ničom polemizovať, lebo v mierovom svete sa bojuje a víťazí na poli ekonomiky a Európa ešte svoj raketový dáždnik nemá, tak je tu príležitosť byť prvý na trhu pre druhú stranu, len sa treba uchytiť a získať lokalizačnú výhodu. Strašne budem zvedavý, keď to s Poľskom nevyjde, kde tie rakety nakoniec postavia, že by na Oremovom laze?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára