2008/11/10

Cesta Styx

Podľa povesti je rieka Styx hranicou medzi svetom živých a ríšou mŕtvych. Voda rieky Styx robí tých, čo sa v nej vykúpu, nezraniteľnými – preto sa v nej napríklad kúpal aj Achilles. Na druhej strane bola voda vraj jedovatá, údajne ňou otrávili aj Alexandra Veľkého. (wikipedia)
My máme, nad Nitrou "cestu smrti" a nikto na nej, nemá istotu návratu. Bola nedeľa, okolo obeda, keď som sa vydal na túto cestu. Minimálny "trafik" dával istotu a pohodlie, pocit nesmrteľnosti, aký asi mal Achilles... Jazda podľa najlepšieho vedomia a svedomia, teda podľa pravidiel.

Spiatočná cesta v nedeľňajšom podvečere bola diametrálne odlišná. Jazda s maximálnou opatrnosťou a predvídavosťou, aby ma tá voda neotrávila ako Alexandra...

Potme je cesta dosť neprehľadná, keď sa v protismere stovkou rúti súvislý rad svetiel a nedočkavci sa tlačia na môj kufor, čakajúc na svoju životnú príležitosť, aby mohli vyraziť vpred a boli prví v cieli, zase o auto bližšie k čelu kolóny, alebo tam, kde nechcú byť...

V takýchto kliešťach to nie je dvakrát príjemné, napriek tomu si držím odstup primeraný rýchlosti a mokrej vozovke. Z času na čas zisťujem, že som nad sto, ale nedá sa príliš tlmiť dynamika kolóny... Som spokojný, keď som na konci, nikam sa neponáhľam, iba chcem dôjsť v zdraví domov...

Biela čiara, dve neprerušované biele čiary, ani zákaz predbiehania pre niektoré ešpézetky zo začiatku abecedy neznamenajú žiadne prekážky v predbiehaní. Aj preto sa pre mnohých táto cesta premenila na cestu do záhrobia.


3 komentáre:

  1. Hrozne...nemam rada takychto soferov, ktori ohrozuju ostatnych ucastnikov cestnej premavky. Bohuzial je ich strasne vela. Stastie, ze ste prisli domov v poriadku.
    ima

    OdpovedaťOdstrániť
  2. kancelária, v ktorej sedím, je vysoko nad jednou veľkou rušnou križovatkou a každý deň počúvam kvílenie bŕzd takýchto agresívnych vodičov - ponáhľačov, ktoré sa častokrát zakončí úderom...
    Pretože týchto cestných hazardérov je neuveriteľné množstvo, som veľmi rada (vlastne na to čakám), keď sa mi moji blízki, ak sú na cestách, ozvú úplne kratučko ,,neboj sa, som/sme O.K."

    OdpovedaťOdstrániť