2009/03/01

Naučte sa nerozmýšľať

Je taká televízna reklama a nie je dôležité čo propaguje, ale pripadá mi to zvrátené ako reklama na nebo: Hrešte, pán Boh sa poteší a prídete do neba! Naučiť sa nerozmýšľať je ťažké, ak si už človek z nedostatku tejto výzvy zvykol myslieť od okamihu narodenia na svet, až po horúcu súčasnosť.

Televízne reklamy (na našich kanáloch a asi aj inde) sú často tvorené podľa tohto hesla - nerozmýšľať. Viem, že existujú prepracované psychologické postupy masového ohlupovania a manipulácie s ľuďmi, ale nie som istý, či niektorí tvorcovia televíznych reklám už o tom niečo počuli.

Možno práve kvôli tým sofistikovaným prístupom z literatúry, sú tie reklamy tak často strelené, aby upútali a je jedno či v dobrom, alebo v zlom... Tým nemyslím vtip a humor, lebo vtipné prísady rád vidím a počujem aj v reklame. Ale aj s vtipnými reklamami je jeden kardinálny problém - opakovaný vtip totiž už nie je vtip, ale fraška.

Napriek mnohým nezmyselnostiam, ma súčasné televízne "prestávky" svojim spôsobom fascinujú ako nevyčerpateľný zdroj tých najnezmyselnejších slovných a významových spojení, ale nielen jednotlivo, ale aj ako reklamný blok.

Zvlášť je to vypuklé, ak do jedného filmu nastrkajú 3 až štyri bloky, niekedy presne opakované. Prvý reklamný blok strčia už 3 min. po začiatku filmu a 3 min. pred koncom detektívky znova. Po tom záverečnom bloku vám povedia už len meno vraha, ktorého ste aj tak už dávno odhalili.

Aby to bolo ešte krajšie, niektoré reklamné bloky počas opakovania v jednom filme, modifikujú na spôsob bájnej telenovely Jednoducho Mária. Raz si dám tú námahu a zachytím všetky texty z reklamných blokov niektorej komerčnej TV a dám ich sem, ale ktovie, či tie bláboly majú copyright?

4 komentáre:

  1. :-) Možno by Ti ešte aj zaplatili. Alebo aspoň dali malý reklamný darček.
    Máš pravdu. Je to až únavné...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mňa už dlhú dobu upútava a neprestáva upútavať jedna reklama, pretože som vždy zvedavá, do akého nového prostredia (zväčša je to divadlo, koncert alebo diskotéka) a s akým textom bude táto absurdnosť umiestnená. Tuším je to reklama na aviváž, alebo tekutý prací prostriedok, kedy po tajuplných úsmevoch a po texte o tom, ako sa ona/on stará o farbu jeho čiernej košele/jej červených šiat, vytiahnu (asi z malej spoločenskej taštičky ???) 3l fľašu nemenovaného prostriedku.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. S tym umiestnovanim reklam pocas filmov, teda, ze hned po uvodnych titulkoch pustia prvu reklamu a samozrejme tesne pred koncom dalsiu (tretiu, ci stvrtu v poradi) a potom sa uz dozvies naozaj len meno ...napr. vraha a je to. Tak to funguje aj v talianskej TV...:)
    Som zvedava na Tvoje zozbierane bloky...:)
    ima

    OdpovedaťOdstrániť