Stránky

07 januára 2010

Jej ruky sú...

"Neviem, či to nie je barbarstvo, prečítať na posedenie celú zbierku básní, ale táto zbierka ma tak zaujala, že som neodolal."
Takto som začínal písať o básnickej zbierke Milana Rúfusa "Ako stopy v snehu". Nedalo mi, aby som aj týchto niekoľko slov o prvej básnickej zbierke Dany Janebovej "Moje ruky sú láska", nezačal rovnako, po pravde.

Jej básne sú zrelé, sú o láske a vzťahoch. Sú o žene, ktorá nevzdychá, ale nádhernými originálnymi metaforami kreslí obrazy svojich precítení tak, že čitateľ sa ponára do jemne načrtnutej atmosféry deja každej básne. Milostné obrazy metaforicky kreslí tak, že z nich cítiť vôňu tiel i dotyky rúk.

V piesni pre lásku
v mojom srdci čítaj
kým je priezračné
kým doňho zimný prievan
fúkať nezačne...

Dana Janebová: Moje ruky sú láska, 2009, Spoločnosť autorov umeleckej literatúry, edícia Kniha - Suvenír

9 komentárov:

  1. Nepoznám tú zbierku, no štvorverším, ktoré si uverejnil, si vyvolal u mňa záujem o ňu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Silvia, ja som ju dnes dostal do rúk a príjemne ma prekvapila, aj keď poznám tvorbu DJ z blogu a to nielen básňami, je aj vkusne ilustrovaná. Je to výborne zostavený výber z tvorby DJ a čítanie tejto knihy je zážitok.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. dakujem , Jozko za pozitivne hodnotenie mojej zbierky poezie...mas to u mna...;-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja musîm ešte týždeň počkať, kým ju budem držať v rukách. Teším sa aj na ilustrácie, pretože DJ vždy dokreslila svoje verše výstižnými obrázkami

    mia

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Silvia, u nás ju majú... mám ti ju kúpiť?

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zajtra som ešte tu a možno zostane chvíľka na zabehnutie do kníhkupectva. Ak by ju nemali, dám vedieť. Dík.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Citované verše obsahujú pekné básnické vyjadrenie, musím však konštatovať, že v nich vidím chybu - z gramatického i rytmického hľadiska je správne znenie: "kým DOŇ zimný prievan..."

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ján Maršálek, súhlasím s hodnotením, celá zbierka je vo vyjadrovaní skutočne jedinečná. Drobnosti na tom nič nezmenia :)

    OdpovedaťOdstrániť