2010/03/11

Jánošík...

Vidieť Jánošíka - dajte si pozor, lebo vás niekto okradne. Je to náhoda, práve som dnes popoludní na istom spoločenskom webe videl fotky národného hrdinu, ako protestuje sám proti sebe. Teda, akože proti vlasteneckému zákonu, ale mne to pripadá silne kontraproduktívne. Nuž, niekedy je každý spôsob dobrý na zviditeľnenie.

Tá druhá časť nového príslovia je drasticky realistická. Okradli ma síce len o 15 €, ale bolo to značne nepríjemné. Asi mám smolu na dámy za poštovou prepážkou. Zvyčajne si pri platení účtov všetky položky vopred spočítam a pripravím si presnú sumu, aby to šlo hladko. Dnes som mal len dve položky, tak som prípravu zanedbal.

Pošta bola prázdna, pri priehradke som bol sám. Platil som bankovkami, len včera vyliahnutými z bankomatu, všetko nové kúsky. Do požadovanej sumy mi chýbali necelé 3 €, tie som nemal. V peňaženke som sa chvíľu prehŕňal, hľadajúc 5 €, ale nebola tam ani jedna, iba tie nové dvacky. Vzal som jednu s poznámkou, že menšie nemám. Dáma za okienkom všetko zhrabla, hodila do pokladne a capla mi na okno zopár mincí. Ozval som sa slušne, že ešte 15 € a ona, že veď som jej dal 5 €...

Žiaden svedok v intímnej vzdialenosti nestál, bolo tu len rozhodné tvrdenie jednej a druhej strany. Keď som ju vyzval, aby mi tú 5 € ukázala, vytiahla nejakú ošúchanú, čo rozhodne nebola z mojej peňaženky. Mal som sa ísť sťažovať? Nešiel som, nemal som náladu na hádanie. Tak či onak, môj pokoj v duši najmenej pre dnešok je v r...i. (sorry). Vykašlal som sa na to, ale na tú dámu si dám nabudúce bacha.

Vlastne si v budúcnosti dám bacha na celú poštu. Tak teda, zajtra doobeda pracujem ako vlastenec, takpovediac na oltár vlasti, na podporu ženskej rovnoprávnosti. Nebudú predsa u nás zbíjať len kadejakí chlapci z Terchovej...

2 komentáre:

  1. Mrzi ma to, ale podla mna si mal trvat na svojom, aby Ti vydala tych 15 Euro a ona by mohla preratat kasu, ak si nebola ista ci si jej dal 5 alebo 20 Euro. Tych 15 euro nie je az taka zanedbatelna suma a to by sa pracovnicke posty za prepazkou namalo stat, ze si zameni bankovky alebo je taka unudena, ze si ani nevsimne co berie do ruk...:(
    ima

    OdpovedaťOdstrániť
  2. viem ťa celkom dobre pochopiť...
    Keď mňa nečakane prekvapí situácia, ktorú považujem za niečo nemysliteľné a v podstate absurdné, že sa vôbec niečo také môže stať, nie som chvíľu schopná pohotovo zareagovať a tiež sa mi stane, že to ,,vzdám"... a až po príchode domov mi napadne tisíc možností, ako som mala konať..
    No čo už..stávajú sa aj horšie veci, ale človeka to mrzí, tak hádam pokojný víkend to napraví.. :)

    OdpovedaťOdstrániť