2010/07/13

Leto končí...

Nie je to moje najväčšie želanie, leto mám rád, ale k nemu patria aj daždivé dni a rýchle búrky. Pohľad na môj aktuálny teplomer hovorí o poklese.  Dnes 32, včera na slnku 42 a predvčerom 38,5.. Tak sa mi zdá, že letnú špicu máme za sebou. Mala by nasledovať uhorková sezóna. Šalátovky sú už v sezóne, čaká sa len na nakladačky... Pre niektorých už začala aj na blogoch, našťastie je tu referendum a prezidentova takzvaná "obštrukcia"... Chcel by som vidieť, čo by to bolo, keby dal posúdiť otázky Ústavnému súdu...

Čo je však referendum proti Biblii? Od istého času sledujem blog.pravda a zdá sa, že je to celkom slušná konkurencia pre blog.sme. Niekomu sa to nepozdáva, ale je od vekov známa vec, že pravda zvíťazí (ak má v rukách moc, lebo inak je to naopak)... K základným atribútom slobodného podnikania patrí aj konkurencia, ktorá automaticky (našťastie) neurčuje, kde je pravda, veď nakoniec má každý tú svoju. Pravda je niečo ako vlastný názor a vlastné vnímanie sveta. Pravda je výklad a uchopenie faktov.


Som rád, že pravda (podobne ako číslo 5) ešte žije... Čítal som na blogu pravda článok o biblických pravdách (kde inde patrí blog o pravdách?)... V diskusii pod článkom sa vyskytlo:
"...civilizované národy sa v súčasnosti myslím už snažia zbavovať legiend a mýtov vo svojich dejinách..."

To mi pripadá ako značne veľké nedorozumenie, veď mýty a legendy nie sú len záležitosťou dávnej histórie, sú živé a živšie ako kedykoľvek predtým... Len sa im hovorí inak (vymývanie mozgov, mediálna kampaň), stokrát opakovaná lož je po čase "pravdivou" legendou. Spomínaný článok za veľa nestojí, neprináša nič nové ani objavné, je len udičkou na diskutérov...

Zatiahlo sa, možno zaprší...

2 komentáre:

  1. Leto je v plnom prúde. Až v takom plnom, že si ho ani nestačím uvedomovať a vychutnávať, ale z nadhľadu máš pravdu, že končí. Všetko, čo raz začne, tak raz aj skončí.. :)
    O politscéne sa mi príliš nechce, aj keď ju vnímam... no stále čakám na tú proklamovanú politkultúru a zatiaľ len samé blamáže, výhovorky a úskoky na zachránenie si predvolebnej reputácie, získanej nasľubovanými nesplniteľnými sľubmi...
    Ale je to zaujímavé sledovať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mia, viackrát som chcel zareagovať na tvoj komentár, ale si to povedala tak jasne, že niet čo dodať :)

    OdpovedaťOdstrániť