2010/11/10

SUA

Začalo to slovom SUA. Vraj je to slnečný boh Muiskov, ktorí mali zlatého kráľa, ktorého pri korunovácii vykúpali v jazere Guatavita, do ktorého pred tým nahádzali veľa zlatých predmetov. Dodnes ich tam zlotokopovia hľadajú márne.

Podľa krížovkárskeho slovníka to však má byť rímsky boh pohnojených polí. Kdesi na východe Slovenska nedávno viezli taký vyzretý kal Z ČOV a cisterna sa im vyhnojila priamo v dedine. Kým to vodári spláchli, držali si nosy a dedinčania si užívali čuchové dobrodenie pohnojených polí. Spomínam si na niečo podobné z Trnavy.

Pri brázdení vedomosťami internetu som pod heslom "God" natrafil na pieseň známu z filmu Titanic"
"Nearer, my God, to Thee!" (Blíž k Tebe Bože môj...). Z neznámych dôvodov ma táto pieseň zaujala až tak, že som si ju na YouTube vypočul v niekoľkých interpretáciách. Mám rád veľké orchestre, sólové husle, klavír aj violu, ale nakoniec som skončil u nahrávky s Mahalia Jackson. Tak mi to vyšlo a nechcem bádať, čo to znamená... Stačí mi ten pocit súladu. Aspoň na dnes.

 --------
A predsa dopĺňam niečo na predznamenanie nálady: Toto nie je kríza...

3 komentáre:

  1. Mahalia Jackson je naozaj výnimočne úchvatný hlas. Ja, keď sa chcem tak správne naladiť na vianoce, počúvam jej nenapodobiteľnú interpretáciu Tichej noci... rozsah výšok a hĺbky jej hlasu je neuveriteľne podmanivý - http://www.youtube.com/watch?v=RY1_fUL022g

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hlas je to úžasný, ale práve tá vianočná ma nezaujala.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ľudia sme rôzni a rôzne veci nás oslovujú a zaujímajú, tak je to asi správne...
    A niekedy je zas fajn, ak sa náhodou tie záujmy v jednom bode pretnú a môže trebárs vzniknúť téma na diskusiu.

    mia

    OdpovedaťOdstrániť