2011/02/10

Rodney žije

Myslel som si, že spolu s mojim obľúbeným seriálom odišiel aj dr. Rodney McKay z obzoru mojej obrazovky, ale nie je to pravda. Rodney žije, nie síce v obraze, ale vo zvuku určite.

V dnešnom seriáli "Vražedné čísla", ktorý sa vysiela v rovnakom čase ako sa vysielala Hviezdna brána, počúvam Rodneyho (0:50 min). Je to fajn, že niekto tak dobre známy ako on, na "oko" odišiel a hneď sa vrátil na "uši". Rozhodný, sebavedomý a zvučný hlas Libora Hrušku nemožno prepočuť.

Je to naozaj zvláštne, ako si človek dokáže spojiť reč herca z dabingu s konkrétnou postavou. Tak mi trochu bude chýbať obraz a temperament Davida Hewletta (dr. Rodney McKay) perfektne spojený s češtinou a temperamentom Libora Hrušku. Skutočný Libor Hruška mi však vôbec nepasuje k tomu hlasu a temperamentu, ale to možno iba preto, že ho nepoznám.

Možno budem preto tento seriál iba počúvať... Konečne, aj samotní česi hodnotia dabing Rodneya McCaya v podaní Libora Hrušku takto:  
- V ČR se na něho (Rodney McCay) asi nikdo lepší nenajde. Umí Rodneyho dobře vystihnout a i když má relativně jiný hlas, relativně to ani nevadí. Takže ok.
- Rodneyho známe již z SGC, Libor Hruška je pro něho asi nejlepší volba a těžko by hledali někoho jiného...



1 komentár:

  1. Obdobne je to aj s inými hercami, napr. mne sa Viera Galatíková zafixovala vždy ako Annie Girardot a kedysi dávno, dávno som bola zaľúbená do nádhernéh charizmatického hlasu Borisa Rösnera (http://media.super.c/856/18567-600x450-6dfso.jpg)
    Aj keď to bol výborný herec, bolo mi vcelku jedno, čo a v akom filme hraje, dôležité bolo počúvať ho ... :)
    malá ukážka - http://audioknihy.vltava2000.cz/store/goods_CR0808-2_40_cerveny-a-cerny.html

    OdpovedaťOdstrániť