2008/11/04

Servisný deň

Inak povedané, deň venovaný údržbe a opravám hmotných i nehmotných záležitostí, alias "deň blbec".

Hneď ráno som v garáži našiel slepca, čo ani za svet nechcel rozsvietiť svoje lampy. Havarovaný hlavný spínač svetiel a to som sa ponáhľal do práce. Neostalo mi nič iné, len s ním skočiť do servisu, kde som na to konto nechal päťstovku.

Keď som už bol tak rozbehnutý, nahodil som do kufra aj zimné pneumatiky a v pneuservise som nechal 780 Sk. To preto, lebo som si tie zimné dal pred vyvážením aj umyť. Taký luxus... Aby to bolo komplet, zašiel som ešte na poštu zaplatiť mesačné poplatky za byt TV, rádio a podobné hlúposti. Toľko tuším ani za mesiac nezarobím...

Aha, a ešte sa s nami rozlúčil aj televízor, ale ten už dnes nebudem pitvať, nech si počká až keď budem mať náladu na ďalší servisný deň... Veď aj tak to asi skončí iba stanovením posmrtnej diagnózy. Dovtedy budeme bežať na piatom kolese, teda na "rezerve".

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Na bežný servis povrchu počítačového monitora používam takú jemnú chlpatú antistatickú (alebo statickú?) kefu. Existuje aj špeciálny roztok na čistenie LCD monitorov, ale pri cene 500 Sk za malú fľaštičku, ostávam pri obyčajnej vlhkej optickej handre. Za veľké peniaze chcem primerane veľké veci...

Tá drastická operácia čistenia monitora sa aj tak koná len v mimoriadnych prípadoch, keď sa zídu pri monitore nadšenci, ktorí cítia potrebu ukázať prstom presne na ten ktorý zaujímavý pixel a tak nechávajú svoju biometrickú stopu nevyužitú na mieste, kde neskôr ruší moje kruhy, alebo chudák monitor schytá kvapôčkovú infekciu kýchajúcej obsluhy... Ešte že je zaočkovaný.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Z času na čas vznikne konflikt aj v medziľudských a susedských vzťahoch, aj tie treba občas podrobiť servisnej prehliadke, tak som sa dnes udobril so susedkou. Povedala, že už sa nehnevá za to, ako som jej nedávno vyčítal nedbalé upratovanie spoločných priestorov... (a ja tiež... sa už nehnevám).
~~~~~~~~~~~~~~~~~

Z času na čas sa niekde v byte vypáli žiarovka, alebo sa pokazí 40 rokov perfektne fungujúci vypínač, pekne obrastený vrstvami starých náterov, ako teraz nedávno, asi pred mesiacom... Čo je veľa, to je aj na mňa, tak som sa dnes rozhodol nahradiť ho novým, funkčným..

Pekne jemne som sa pohral so starými hliníkovými vodičmi a dielo sa podarilo, len mi ešte trochu brní v prste, ako som naslineným ukazovákom kontroloval, či je fáza tam, kde má byť..

Nakoniec sa zo mňa stal, na pol hodiny, mechanik nábytkárskych závodov. Zmontoval som si pohodlné kreslo k počítaču, lebo staré, ktoré som pred rokmi kúpil vyradené za 50 korún, ma už neuspokojovalo...

Nie že by bolo nefunkčné, ale akosi "morálne" zastaralo. Nevydržal som tu sedieť dlhšie ako pol hodinu, čo ale na druhej strane možno považovať za pozitívum, lebo pracovné prestávky pri počítači sú nanajvýš potrebné.

Teraz mi je hej, keď je zo mňa veľký manager, čo sedí v rovnomennom kresle. Ani neviem ako skončiť tento denný záznam, lebo sa mi veľmi dobre píše... Keby ma tak mohol niekto zastúpiť, to by bolo fajn...

- Práve som si spomenul, ako to doriešim, máme doma výbornú slivovicu, tak si nalejem, a nech ona píše....

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tá píše...

~~~~~~~~~~~~~~~~~

5 komentárov:

  1. :))
    normálne si mi svojim článkom o servisných udalostiach pozdvihol na skoré ráno náladu..
    aj som sa spoznala medzi tými nadšencami, ktorí potrebujú prstom ďobkať do monitoru ..tu, tu....no predsa túúú, čo nevidíš... :)
    .
    a nech sa ti dobre sedí v novom kresle (možno i to spôsobilo, že sa ti podľa tvojich slov ,,ľahko písalo"
    .
    fakt príjemný článok.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nadherny den...vecer si musel zaspavat s blazenym pocitom, ze mas vsetko na poriadku a opravene. Nech Ti kreslo dlho vydrzi k Tvojej spokojnosti.
    Zelame dalsi pekny den...:)
    ima

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mia, na monitor mi nesiahaj, na to som citlivý... :)

    ima..... fakt sa mi dnes výborne spalo, len neviem čo na tom má väčšiu zásluhu, či kreslo, alebo takmer hodinové lúštenie krížoviek vo vani... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. majster ihlička... :-) Myslím, že je to dobrý pocit, keď si tak všetko pekne dokážeš zmajstrovať. A najmä, keď to nekončí ako "A je to!".
    :-)

    OdpovedaťOdstrániť