Citujem z wikipedie:
Spam je nevyžiadaná a hromadne posielaná správa prakticky rovnakého obsahu. Ide o zneužívanie elektronickej komunikácie...
Zväčša je používaný ako reklama, hoci za krátku históriu elektronickej
komunikácie bol spam použitý aj z iných dôvodov. Existuje veľa rôznych
médií, ktoré sú spamermi zneužívané.
Môže to byť napríklad e-mail, ale dopĺňam - môže to byť aj TRT (Tlač, Rozhlas, Televízia). Najviac nevyžiadaného spamu je v televízii.
Existuje teda spam - poslanie správy do diskusných skupín, alebo na mailovú adresu, ale najmasovejšie je spamovanie v televízii. Na zabránenie masového prístupu spamerov sa v súčasnosti používa systém CAPTCHA (captcha má zabezpečiť, že návštevník nie je robot, ale človek).
Mal by existovať podobný systém aj pre TV prijímače na strane diváka (televízia je totiž určená človeku, nie robotom), to znamená, že na začiatku reklamy by sa zobrazila "CAPTCHA" a kto ju správne neopíše, nemohol by pozerať nevyžiadanú reklamu. Počúval by ticho, alebo príjemnú hudbu a uvidel by nápis "PRESTÁVKA BUDE TRVAŤ 10 MINÚT" s odpočítavaním času. V prípade, že si divák robí záznam relácie, tak ten by sa v tomto čase zastavil. Bolo by to technicky pomerne jednoduché, keby sa chcelo.
Tak by to bolo logické, svet však ide opačným smerom. Istá firma si vraj dala patentovať princíp, ktorý by neumožnil dodatočné preskočenie, či vymazanie reklamy z vlastného záznamu programu. Spam dovedený do dokonalosti, ako nepodmienečný trest. Už chýba len to, aby z TV prijímačov zmizol vypínač.
Skvelý postreh (i riešenie) a k tomu perfektný článok :)
OdpovedaťOdstrániť*
Toto riešenie, žiaľ, pravdepodobne ostane iba v hraniciach fikcie, keďže média povýšili konzum na modlu a reklamu na jej trúbiaci predvoj a triezvo zmýšľajúcich ľudí, ktorí nepodľahnú tomuto mámeniu, úbúda geometrickým radom.
my doma pozeráme už len stanice, na ktorých nie je reklama prerušovaná nejakým stupídnym programom :-o
OdpovedaťOdstrániťDobré... hlavne posledná veta.
OdpovedaťOdstrániť