2010/09/23

Román pre muža


Film "Román pro muže" ma zlákal erotickou reklamou. To sa stáva často, že my sami, spolu s reklamou sme strojcami svojho osudu :)

Moje celkové hodnotenie je také, že je to komorný, lyricko-romantický, bizarný a rozporuplný príbeh, bez zbytočného napätia a akčných scén, ktorý sa skončí zvláštnym happy endom, aj keď jeden z hlavných protagonistov zomrie, ale to je jasné už od začiatku.

Jednoducho povedané, nič moc, typická česká oddychovka, ktorá môže uspokojiť človeka, ktorý ide v dobrej viere do kina, presvedčený reklamou, že si na filme trochu vydýchne zo všednosti dňa. Len nesmie od filmu očakávať viac.

Rozhodne tento film treba vidieť v poriadnom kine (s pohodlnými sedadlami), lebo sú v ňom pomerne často, krásne panoramatické snímky Vysokých Tatier, pre mňa práve teraz takých, aké som nedávno videl na vlastné oči.

Ťarchu príbehu a "vtipu" i módneho vulgarizmu, nesie herecky na pleciach Miroslav Donutil, ktorý mi svojim hereckým prejavom ešte stále celkom vyhovuje.  Hlbšie ten film nechcem hodnotiť, vcelku som na ňom strávil čas príjemne a splnil moje očakávania. Len erotika z reklamy sa vo filme odrazila iba v náznakoch, a aj to iba v tragikomickej forme... Divácke názory, zväčša kritické a negatívne sú v hojnom počte tu...

A ešte na okraj, mám trochu problém s prekladom názvu "Román pro muže" Stretol som sa s bezduchým prekladom: "Román pre mužov", ale teraz, keď som ho už videl, by som to rozhodne preložil do jednotného čísla: "Román pre muža", čo by bolo v súlade s obsahom filmu... Proste si myslím, že tu ide o "také malé nedorozumenie"...
_____________________________________
"Román pro muže" (vraj) komédia, či dráma, ČR, 2010
Réžia: Tomáš Bařina
Herci: Miroslav Donutil, Miroslav Vladyka, Vanda Hybnerová, Táňa Pauhofová, Jan Budař
_____________________________________
Ilustračná snímka: Spln Mesiaca (c) ja, dnes

1 komentár:

  1. Nádhera...moon i foto.
    Práve sa naň pozerám z tej našej východnej strany.

    mia

    OdpovedaťOdstrániť