2023/10/28

Človek vzpriamený

Alebo inak aj Homo erectus, podrobnosti sú na stránke wikipedie. Tento pojem mi prišiel na myseľ dnes, keď som v daždi kráčal po ulici čiastočne zatopenej vodou. Vnuklo mi to myšlienku, že sme vlastne chodiaci ľudia, aj keď väčšina z nás namiesto nôh najčastejšie používa zadok. Keby to prešlo do vedeckej terminológie, tak by sme sa museli premenovať na Homo sedens (po slovensky Človek sediaci), ale tak ďaleko som nechcel ísť.

Chodenie na vlastných nohách je naša dávna prirodzenosť, ktorá sa zatiaľ u človeka zachovala, aj keď v stále menšej miere. Najradšej sa presúvame v sede. Dnešný dážď mi však potvrdil moju voľbu - na chodenie si obuť kvalitné topánky. Je čas prezúvania, odložiť sandále a obuť si kvalitnú trekingovú, či turistickú obuv. Tak to každú jeseň robíme aj s našim veľkým bratom - autom, meníme mu letné na zimné pneumatiky. 

Poďme znovu chodiť!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára