2008/06/26

Liberta

Neviem, čo je toto za svet, že práve Slovensko je typické tým, že sa tu nekradne... Mám starý dámsky bicykel značky Liberta, občas ho zabudnem na 24 hodín niekde v meste, jasné že zamknutý, ale sám bez pomoci to vždy prežije a nikto si ho nevezme.

Keby ten bicykel bol auto, už by to možno bol veterán, lebo bol vyrobený v roku 1968. Neviem, či aj v bicykloch existuje kategória veteránov, ale tento by si ju už zaslúžil. Možno by mohol dostať aj nejaké miesto v múzeu, aj keď nie príliš exkluzívne, možno by bol zatiaľ spokojný aj s depozitom.

Neuveriteľné je, že s týmito bicyklami sa stále obchoduje, napriek tomu, že ich výrobca pred niekoľkými rokmi skolaboval na následky klasického českého tunela... (správa z netu). V Čechách sa ponúkajú dámske verzie po 250 Kč, na Slovensku chcú za to isté 800 Sk. Ak si dobre pamätám, nový stál okolo tisícky Kčs.

Moja Liberta mala (a má dodnes) jednu zvláštnosť oproti iným, normálnym bicyklom, ona totiž nedrží stopu, takže pustiť riadidlá čo len na moment, znamená istý pád. Už ani neviem, prečo som ju nereklamoval, proste som si na to zvykol.

Liberta mi uštedrila počas 40 rokov nepretržitej prevádzky dva riadne pády, ale nebola to jej vina... Raz to bolo tak, že som sa na nej rozbehol a mal som na riadidlách zavesenú plnú plátennú tašku zeleniny, tá sa nejako vopchala do kolesa a zablokované predné koleso ostalo stáť, pričom ja som letel ďalej a na spôsob Judo kotúľa som pristál na zemi skôr ako bicykel.

Druhý pád bol na prvý pohľad nebezpečnejší, lebo sa odohral na ceste za plnej premávky... Pri odbočovaní vľavo som ľavou rukou zamával a pre istotu som sa obzrel dozadu a stratil som balans. Skončil som na asfalte ako pápež, keď vystúpil z lietadla v Ivánke. Nikto ma neprešiel, tak som tu a píšem...

Nevadí, že sprostosti píšem, veď som sa práve včera dočítal, že blogovanie je zdraviu prospešné... Takže po starom - v zdravom tele zdravý vzduch (alebo duch?). Je síce pravda, že prieskum o prospešnosti blogovania je z Ameriky, ale prečo by som si neprisvojil názor, ktorý sa mi celkom pozdáva..?

11 komentárov:

  1. silviah, to bola blesková reakcia, ale aj tak neviem čo znamená..... už som z teba Cmorík... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. píči sa mi to, je to vtipné.
    A fajn, že Ťa tu (v diskusii)človek zasa stretne.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. silviah:
    píči sa mi tvoj neologizmus. Odstúpiš mi autorské práva na jeho použitie v epigrame? Samozrejme po 22:00... :-)
    wabt:
    aj tvoj post sa mi píči. Viva Liberta!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. maroško, páči sa mi to, ale nechcem to už opakovať, tak radšej počkám na tvoj epigram... ak ti to silvia odstúpi.. :)) na prvé čítanie som to prehliadol, teraz som opäť na pochybách, ako to vlastne myslela.. (medzi nami, bol by si dobrý admin, ktorý si všetko všimne :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. wabt, ja všetko vidím, len nie všetko viem... Ale toho admina by som bral. Skús to navrhnúť... :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. .-) Nuž, chlapci, je to obyčajný preklep. V momente, ako som klikla na "publikovať váš komentár", som ho zaregistrovala, no bolo neskoro. A v nasledujúcej sekunde už nebolo možné dostať sa do komentárov (zrejme úradovala búrka).
    Takže to tam zostalo a osviežilo diskusiu... :-)
    Maroško, práva sú Tvoje. A teším sa na ten epigram.
    :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. silviah:
    Ďakujem. Dúfam, že sa netešíš zbytočne..

    OdpovedaťOdstrániť
  8. táto diskusia je rovnako milá ako samotný post...ale najsamlepší je posledný odstavec.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. mia, myslíš tým priznanie, "...že sprostosti píšem..." ?

    OdpovedaťOdstrániť
  10. nie, myslela som to úplne ináč

    OdpovedaťOdstrániť