2008/07/23

Uhorková sezóna, fotky a Bubu

Uhorky kvasené

Skutočná uhorková sezóna je tu, už som si dvakrát urobil kvasené uhorky podľa receptu Pavla Onderu a sú výborné, jemnej chuti s náznakom cesnaku a kôpru...

Zdá sa mi, že cez blog.sme.sk sa tiež prevalila uhorková vlna, ale skôr by som ju nazval "prázdninová". Mládež sme sa asi rozdelila do dvoch smerov - tí čo píšu o svojich prázdninových zážitkoch už teraz a tí, ktorí budú o tom písať po prázdninách..

Téma fotoblogy

Objavil som tam zaujímavú tému Dany Pančurovej o fotoblogoch, s výčitkou všetkým, ktorí uverejňujú fotografie, aby si dali pohov, viac písali a menej fotili... Zvláštne želanie...

Tiež som si všimol, že práve teraz bol spustený nový portál fotky.sme.sk, na ktorý presunuli všetky doterajšie fotky zo zrušeného fotka.madness.sk. Podľa všetkých príznakov, to nemá byť náhrada za uverejňovanie fotoreportáží na blog.sme, ale jeho ťažisko má byť vo vzájomnom hodnotení fotografií..

Zdá sa, že my všetci, čo fotografujeme, sa máme na čo tešiť. Stránka zachováva staré osvedčené prvky, ale je zmodernizovaná v štýle sme.sk.

Politická satira to nemá ľahké


Nateraz posledná uhorková téma, ktorá sa ma trochu dotkla je správa, že Zuzana Bubílková končí na ČT so svojou reláciou "Co týden vzal..." Vraj mala nízku sledovanosť a viacerí diváci sa sťažovali na nevhodné komentovanie istých ľudí.. No, keby sa to stalo u nás, teda na Slovensku, bolo by na blogoch plno rečí o cenzúre a tak podobne.

Rada ČT sa vraj vyjadrila "...že Bubílkovej vtipy niekedy "presahujú hranicu a vedenie ČT by ju malo upozorniť na nevhodnosť niektorých výrokov"...

Platí tu asi to staré známe - doma nikto nie je prorokom. Otázka je len, kde je Zuzana doma a či aj to nehralo istú rolu...

4 komentáre:

  1. článok (i diskusiu) o fotoblogoch som si tiež prednedávnom prečítala a iba som sa pousmiala.. akože nechápem autorku, ale ani nemám nejakú zvláštnu snahu ju pochopiť. Jej článok (názor) prišiel.. a aj odišiel.. :)
    a život, ten dovolenkový, prázdninový, blogovo-utlmený, ide ďalej.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mňam...urobil si mi chuť na kvasené uhorky. Už som ich dobre dávno nejedla...možno v septembri?
    Nechám sa prekvapiť...:)
    Pekný deň a skorú dovolenku.
    ima

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mia, to dievča sa hlavne zabávalo a tak trochu provokovalo... ale aj keď je to provokatívne nastolené, je to otázka na zamyslenie a zamýšľali sa nad ňou aj iní - čo s fotkami na internete?

    Čím viac ich je, vo všeobecnosti, tým sa ťažšie hľadajú tie, ktoré sú predmetom môjho záujmu, teda tie, ktorí sú dobré a kvalitné po každej stránke.

    Preto musia prísť ku slovu stále nové triediace a hľadacie systémy, aby to stálo za to..

    Je rozdiel, či si chceš len uložiť na net fotky z dovolenky, aby ti doma nezavadzali...

    Alebo chceš vybrať zopár najlepších a z nich zostaviť príbeh o ceste...

    Alebo chceš ukázať len tú najkrajšiu sólo fotku a čakať k nej zmysluplné názory a hodnotenia ?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ima - mňam... sú fajn a ešte budú......

    OdpovedaťOdstrániť