2009/02/20

Toto nie je lampáreň

Dnes sa mi dostal na monitor hrozný článok o českých autách. Nuž, ktovie ako to je, keď sa nad tým zamyslím, Škoda 100 bolo auto ešte v systéme "dorob si doma sám". Úplne normálne sa v príručkách písalo, že pre istotu treba podoťahovať všetky skrutky, ale opatrne, lebo trochu väčší moment by bol katastrofou... Po pár kilometroch dotiahnuť aj hlavu valca, ja neviem, ako je to možné, že dnes vás pozvú na prvú záručnú prehliadku po 30 tis. km?

Ale to som trochu odbočil, lebo ten článok ma inšpiroval, pozrieť sa na niektoré domáce spotrebiče, ktoré ma doviedli k názoru, že z materskej krajiny tých áut radšej nekupovať. Kedysi nám namontovali do bytu plynový šporák M**a (aby som im nerobil reklamu), kde dvere nezatvárali, trúba nepiekla, ale pripaľovala, niečo hrozné. Po rokoch nám ich vymenili za inovovaný typ od tej istej firmy. Katastrofa na druhú.

Okrem všetkých starých nedostatkov to malo také "inovované" gombíky s ostrými hranami, že sa človek mohol ľahko poraniť. Navyše v gombíkoch bol zabudovaný sofistikovaný systém s pružinou, ktorá po krátkom čase vyskakovala a prestala plniť svoju ochrannú funkciu. Veľmi som sa tešil, keď sme si kúpili nový kombinovaný sporák, vyrobený na Slovensku. Super výrobok, varí i pečie sám...

Stačilo na dnes. Nabudúce bude reč o elektrickom krájači na zeleninu, a tiež o dvoch typoch hriankovačov. To sú u nás žiarivé prípady inovácie a "modernizácie", v jednom prípade má ten hriankovač dokonca zabudované aj "kurvítko", ktoré malo nastavený čas užívania 2 týždne (slovom, dva). Odvtedy odpočíva v pokoji, lebo to bol dar a darovanému výrobku sa na špirálu nepozerá... Ale o tom potom...

3 komentáre:

  1. :-)
    Niet väčšej "radosti", ako keď vypovie prístroj, keď ho najviac potrebuješ. Chvalabohu, už takých výrobkov nemáme na každom rohu..., ale občas sa predsa len pritrafí.
    :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Podobné skúsenosti s menovaným plynovým sporákom mám doteraz, len namiesto dvierok od rúry mi nedoliehajú tie vyklápacie pod rúrou, no neviem, čo s tým.. :) a to má fešák iba necelé tri roky...ešte je mladý na výmenu... :)
    Niekedy má človek pocit, že najlepším výrobným artiklom je výroba ,,kurvítok"... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Silvia, človek sa časom naučí spoznávať a oddeľovať kvalitu od nekvality. Výrobcov a značky, ktoré sklamali, našťastie už možno zabudnúť a nahradiť inými..
    .
    mia, ten šporák ti nezávidím :) a tou záverečnou poznámkou si trafila klinec po hlavičke :)

    OdpovedaťOdstrániť