2011/01/15

2,7%

Opakujem - 2,7 % a viac nemusím, všetci už vieme o čo ide. Znovu som objavil zvláštne a užitočné tlačidlo na diaľkovom ovládači s označením "MUTE". Najprv som si myslel, že je to na ovládanie rodičovského, či materského zámku (die Mutter), ale už viem, že sa tým zapína účinný doping na uši a dušu. Božské ticho namiesto reklamy. Ja viem, je tam ešte jedno podobné, červené. To je vyšší "level" pokoja.

Včera nám dokonca aj elektrické rozvody pripravili pokoj v najvyššej možnej úrovni. Vypadla nám elektrina na celom sídlisku skoro na dve hodiny. Čas určený na šmátranie po sviečkach a zápalkách, vhodný na spustenie temnej fantázie. Čas na zamyslenie a mierne obavy. Spustenie strachu na špacír. Veruže sme už zabudli ako vyzerá tma. Tá tieseň, ktorá padne na človeka, keď sa nemá čoho zachytiť ani doma, ani vonku. Kým sa nájdu sviečky a lampáše.

Tma mi pripomenula časy piplania sa v tmavej komore (aké vzdialené), ale aj rumunskú "nežnú" revolúciu. Prichádzali vtedy správy, že niekde sú v tej zime ľudia bez elektriny a vykurovania.  Hrozné pomyslieť, aká zraniteľná je táto naša civilizácia. Na druhej strane som si pomyslel, že asi tak vyzerá aj záhadná temná energia čo vypĺňa väčšinu nášho známeho vesmíru.

Niekto hovorí, že tma neexistuje, že je to len nedostatok svetla, ale tá temná predstava, čo  sme voči nej len malé nič, straší myseľ. Temnota ma vrátila do detstva, keď ešte celé nebo nebolo poulične osvetlené. Na sklonku leta sme pod hviezdami šúpali hory kukurice, hľadali sme na nebi Veľký voz a rozprávali si hrôzostrašné príbehy. Zimomriavky, úžasný čas detstva... Vráťme sa však do reality a k téme: opakujem - 2,7 %.

:)

3 komentáre:

  1. Vselico bolo za mojich detskych cias ine a odlisne od dnesnej doby a to nehovorim o Tvojich detskych casoch...:)
    Cim som starsia mam pocit, ze sa stroj casu zrychluje a velke ozubene koleso v nom sa stava malickym a obehanym tokom udalosti.
    ima

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No veď už behá nová generácia koliesok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ,,Temnota ma vrátila do detstva, keď ešte celé nebo nebolo poulične osvetlené".
    Zvláštne... tým, že bývam na dedine, ktorá je v noci veľmi sporo osvetlená, hviezdnaté nebo aj s Veľkým vozom nad hlavou vidím vždy, keď sa mraky rozostúpia a dajú priechod hviezdnej kráse...
    A veľmi často (i v zime) stojím v noci na balkóne a kochám sa... :)

    OdpovedaťOdstrániť