Čo sa týka kvality povrchu, to sú české diaľnice kapitola sama o sebe a možno aj svetový unikát. Ak náhodou vojdete na diaľnicu pri Jihlave smerom na Brno, tak zažijete unikátny pocit jazdy na "tankodrome" a kultúrny šok. Ak by niekto nevedel, čo je to tankodrom, tak isté vysvetlenie je na tejto stránke, z ktorej citujem:
Dálnice D1 připomíná tankodrom, její stav je zoufalý. Ačkoliv odborníci na dopravu prohlašují, že D jednička je na konci své životnosti, jízda v pravém pruhu jasně dokazuje, že komunikace je po smrti.Neviem, ako by som to lepšie opísal. Keď som tam vošiel, mojou prvou myšlienkou bolo, nájsť čím skôr únikovú cestu z automobilového pekla. Nakoniec som vydržal, bol pracovný deň, takže na tej ceste bolo dosť nákladných áut, ako dôvod pre takmer trvalú jazdu v ľavom rýchlom pruhu, ktorý je ešte "konzumovateľný". Len ten rýchly pruh bol dosť preplnený, a samozrejme rýchly na medziach maxima, lebo všetci domáci to tak praktizujú.
Negeneralizujem, niektoré nové cesty majú celkom slušný povrch, ale zďaleka nie všetky, čo ma dosť prekvapuje. V okolí Přerova by sa také príklady našli. Inak v Hřensku, ktoré vlani postihla veľká povodeň, pobrala im mosty a poničila cesty, sa na opravách usilovne pracuje, veď je sezóna... Most cez riečku Kamenice ešte nie je hotový, v ťažkom teréne ešte len zakladajú stavbu a jazdí sa po provizórnom premostení. Treba povedať aj to, že na prístupových cestách opravujú staré, zničené úseky ciest pomerne rýchlo.
A keď sme už v Hřensku, tak do Drážďan je to na skok. Od čias DDR sa tam dosť zmenilo. Aj cesty sú dobré, slušne prejazdné aj vysoko v horských obciach Saského Švajčiarska. Ceská "dálnice" je v poslednom úseku pred riekou Moravou dobrá, ale aj tak príchod na Slovensko bol pôžitkom. Niet nad to, keď je doma poriadok.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára