2011/08/11

Zipsová kauza

Nechtiac som si overil škodlivosť odkladania dôležitých vecí na zajtra. Pred dvomi mesiacmi sa mi pokazil zips na vetrovke, ktorú v lete beriem na seba v prípade zlého počasia. Leto bolo pekné (:-), tak som sa bez nej stále vedel zaobísť. Žena ma aj tak obdeň posielala ku krajčírke (ženy myslia na všetko, ale kto by ich počúval): "Daj si vymeniť ten zips u krajčírky". Je tu jediná v meste, ktorá také veci robí. Ja som mal stále čas, veď nehorí. Sú aj dôležitejšie veci. Napríklad surfovanie po internete, čítanie blogov, písanie blogov a diskutovanie.

Medzičasom som predsa urobil míľový krok k mierovému riešeniu v tejto veci. Kúpil som si zips potrebnej dĺžky a nebolo to jednoduché, pochodil som kvôli tomu niekoľko predajní s galantériou. Krajčírku som stále odkladal na zajtra. Až tento týždeň som si stanovil ako hraničný, že teda k nej konečne zájdem. Chyba lávky, krajčírka má celý mesiac dovolenku. Čo teraz? Spomenul som si na časy, keď sme mali starý šijací stroj, takú storočnú mašinku a raz som v rámci stávky ušil normálne dlhé nohavice, len aby som dokázal rodine, že to nie je nič ťažké.

Ten stroj už čaká na hutnícke recyklovanie, ale je tu čosi iné. Spomenul som si, že kdesi je odložený pomerne moderný elektrický šijací stroj. Od nápadu nebolo ďaleko k realizácii. Lámacím nožom som vypáral starý zips, odfúkol som pod stôl staré nite a dal som sa do šitia. Dopadlo to dobre. Až na malú chybičku krásy, ale tú našťastie zvonka nie je vidieť. Inak to funguje na sto percent. Ušetril som najmenej 5 €. Tak aj zlé veci sú niekedy na niečo dobré. Ak by ste potrebovali vymeniť zips na vetrovke, napíšte mi, aspoň si zarobím.

   
Wikipédia:

Prokrastinácia (z latinského pro crastinus – na zajtrajšok) je označenie pre chorobné odkladanie dôležitých úloh na neskôr (na zajtra)... Postihnutý má vo zvyku tráviť čas nepodstatnými činnosťami, ako sú napríklad surfovanie po internete, pričom dôležité úlohy odkladá na neskôr.