2024/08/17

Suchý u Šípa

Bola to repríza z roku 2014, ktorá ma inšpirovala k tomu, aby som zaspomínal na svoju športovú minulosť aj budúcnosť, lebo vraj, čo bolo dobré, to treba zachovať. Jíří Suchý kedysi odpovedal na otázku týkajúcu sa jeho dobrej kondícii vo vyššom veku asi takto (v preklade): "Nepijem, nefajčím a nešportujem!" Táto úžasná veta ma vrátila do mojej reality: 

"Nepijem, nefajčím, nešportujem."

Nebolo to vždy tak, lebo svoje som si odfajčil (v rokoch hlúpej mladosti až do 20 cig. denne), aj som si svoju štatistickú dávku odpil (to mi trvalo dlhšie ako mladé letá), len neviem, kto dnes štatisticky pije za mňa... A čo sa týka športu, tam nie som až taký čistý a priezračne spravodlivý. Keď som bol malý, lyžoval som. V zime vždy po skončení školy na krátkych lyžiach. Korčuľoval som na zamrznutom potoku, raz som si dokonca kúpil "kanady". Zatiaľ žiaden športový úraz. 

Na ZVS (základná vojenská služba) som cvičil atletiku vždy po večeroch, keď sa nikto nepozeral. Dokonca sa mi podarilo zabehnúť súťažne aj 100 m, ani neviem, koľko je rekord, ja som to dal za 15,6 s (mám doklad, nie diplom, ale FO). Plávanie mi išlo najlepšie (žiadne rekordy). Pri plávaní je skoro nemožné prísť k úrazu. Maximálne sa utopíte... Niekoľkokrát v živote som dokonca zabehol 1000 m (na vojne aj 5000 m). Prvýkrát to bolo na Mladej Garde a získal som prvenstvo - dobehol som suverénne posledný. 

Najkrajším mojim športom bola turistika. V mladosti boli lákadlom vrcholové bufety, neskôr donesené zásoby. Turistiku milujem, ale už sa sústreďujem radšej na zdolávanie vrcholov, na ktoré vedie lanovka. Boli časy, keď boli najdôležitejšie bufety. Pamätám si, že na chate M. R. Štefánika som si po neúspešnom Ďumbieri dal teplý čaj a studené pivo. Bez následkov.    

A naša budúcnosť, ktorú žijeme?  Aj na to odpovedal Jiří Suchý, keď sa ho opýtali, v súvislosti s tým, že vlastní divadlo, čo bolo lepšie - socializmus, alebo kapitalizmus: "Kapitalizmus je lepší ako socializmus, ale horší, ako som čakal."

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára