2008/01/17

Lancaster v noci

Malý "pub" na okraji mesta Lancaster v strednom Anglicku mi pripomenul našu krčmu Pod orechom. Na dvore je stojan na bicykle, odkladám ten môj a poctivo zamkýnam predné koleso o stojan. S pocitom príjemne stráveného dňa vchádzam do jedálne, aby som tam zjedol svoju skromnú večeru po celodennom šliapaní do pedálov a obdivovaní anglického vidieka.

Cítim sa tu skoro ako doma, krajina je trochu odlišná, aj ľudia sú iní, ale inak to podstatné je ako na každej dovolenke rovnaké - je to čas slobody, takmer žiadnych povinností, iba primitívna základná starosť - kde sa najesť a kde sa v noci vyspať. Vcelku príjemne ubiehajúce dni plné poznania nádherných scenérií a množstva fotografických úlovkov, ktorými sa každodenne plní moja databanka.

Večera bola skromná, ale zvykol som si jesť častejšie a pomenej. Človek sa potom ľahšie pohybuje a cíti sa príjemne. Spokojne začínam spomínať na domov, po ktorom sa mi zatiaľ príliš necnie, domovina je len kulisou v mojich spomienkach na ľudí, ale aj ľudské tváre priateľov a známych mi pripadajú veľmi vzdialené, akoby monochromaticky vyblednuté.

Po krátkom rozjímaní a sieste prichádzam k svojmu bicyklu. Dnes ma čaká už len niekoľko stoviek metrov po rovine. Ešte netuším, že ma čaká aj malé prekvapenie, vlastne dosť veľké prekvapenie, takmer sa rovnajúce úžasu... Čumím na svoj pripútaný bicykel a čosi sa mi nezdá. Namiesto skrutiek a matíc len holé diery... Všetky spojovacie súčiastky sú vymontované, ale akoby zázrakom to ostatné drží pohromade.

Rozladilo ma to, ale aj tak som nevychádzal z údivu nad týmto spôsobom drobnej krádeže. Čo to znamená? Dával som si stále tú istú otázku, keď som odomkýnal neporušený zámok. Možno nejaká vyšinutá recesia, alebo varovanie, či znamenie od mimozemšťanov? Kde kúpim nové skrutky v metrickej sústave tu v Anglicku? Skúsil som vysadnúť na bicykel a šlo to. Napriek všetkému zázračne držal svoju obvyklú formu.

Na neďalekom parkovisku som mal odstavené auto, ktorým som sa presúval medzi cyklistickými lokalitami podľa vopred pripraveného itinerára. Otvoril som kufor a strčil som tam bicykel, zmestil sa na chlp presne, veď som to mal natrénované už doma.. Zadné dvere sa s buchotom zatvorili... a na ten zvuk som sa zobudil...

Šesť hodín ráno, vonku prší. O chvíľu odchádzam do roboty nevyspatý s hlavou plnou anglického cestovania...

...

5 komentárov:

  1. tak toto sú ešte celkom pekné a zaujímavé sny... :)
    podľa snára cestovať znamená, že sa v tvojom živote niečo zmení.. :)
    Život sa však v skutočnosti mení vždy a každým dňom, takže je to celkom fajn predpoveď... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Také cestovanie má svoje výhody, nohy Ťa nebolia a ešte aj ušetríš :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mia, tvoj výklad podľa snára má svoju logiku, ktorú možno denne nájsť v mnohých veciach, preto beriem snové prognózy s veľkou rezervou, ale v princípe sa táto predpoveď dá potvrdiť každodenne, ako píšeš... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. blueska, cestovanie v snoch má svoje výhody, ale podľa inej teórie (ktorú uznávam), sú obrazy zo snov v šedej škále, preto sa nevyrovnajú plnej farebnej skutočnosti. Nohy nebolia a ušetrím...... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Hľa, priaznivec Lancasterovcov sa ukázal. Mne viac režú Yorkovci, najmä Michael :-)

    OdpovedaťOdstrániť