2008/01/12

Sobotná depka

Napíšem!

Ľahko sa to povie, ale teraz som v kaši, lebo som sľúbil písať o "prime time" v televíznych programoch a chodí mi po rozume skôr sobotňajšia depresia... Niekto ani nevie čo to je a ja iba tak okrajovo to čo som si vygúglil, aby som vedel čo ma to dnes chytilo... :)

Nechajme však sobotňajšiu depku, aby náhodou nebola nákazlivá a vrhnime sa na hlavnú tému. Televízia málokedy vypĺňa môj hlavný večerný čas a to najmä z dvoch príčin. Prvou a hlavnou je to, že v tom čase zväčša sedím tu pri počítači. Druhou príčinou môjho nezáujmu je televízny program obsahujúci množstvo seriálov a starých filmov.

Urobil som si štatistiku na troch slovenských a troch českých staniciach a vyšlo mi, že v hlavnom večernom čase sa vysielajú seriály v štyroch dňoch zo siedmych. Zaujímavé však je to, že seriály na jednotlivých kanáloch sa nestriedajú, ale ak je seriálový večer, tak je skoro všade. Ak sú filmy, tak sú na väčšine staníc.

Neviem, prečo je to tak, ale vyzerá to, ako by bola medzi TV stanicami nejaká nepísaná dohoda, ktorá takto znižuje konkurenčnosť tohto mediálneho prostredia v neprospech zákazníka... Seriálové dni v sledovaných televíziách sú: pondelok, utorok, streda a štvrtok... Prevaha filmov tak vychádza na víkendové dni.

Televízne seriály nemám rád pre:

- ich nízku kvalitu
- lebo naťahujú čas
- lebo ak náhodou zaujmú, pútajú človeka na dlhší čas a robia ho závislým

Týždenné menu, to kedysi fungovalo u nás doma, a do istej miery sa ustaľuje aj v súčasných rodinách... Ako to chodí u nás, spýtal som sa...

Pondelok - ešte ostalo z nedele...
Utorok - cestoviny, tvarohové rezance (kedysi aj makové slíže), občas šúľance s makom .
Streda - zemiaky s cestovinou, alebo niektorá z omáčok a klobása, alebo s vajce.
Štvrtok - kuracie mäso, obvykle ako čína, alebo niečo z nových receptov - deň na experimenty.
Piatok - zeleninové rizoto, koláče.
Sobota - parené buchty, zemiaková kaša s opraženou cibuľkou.
Nedeľa - klasický rezeň, bravčové pečené, skrátka mäso. Kedysi u nás doma bývali pochúťkou pečené holuby s plnkou...

Starší si iste pamätajú, že za "komunizmu" v istej fáze budovania bol zavedený takzvaný bezmäsitý deň, myslím, že to bola streda. Vtedy ste ani v reštauráciach nedostali mäsité jedlo.
Dnes sa môžeme napchávať každý deň a teší sa hlavne naša tetka obezitka...

2 komentáre:

  1. ja nemôžem porovnávať české programy, lebo české stanice nemám :) tak len tie 4 naše..
    seriály by mi až tak nevadili, pokiaľ sú pútavé, prekáža mi však ich jednostrannosť.. som už presýtená všetkými tými CSI z rôznych miest Ameriky, samými vraždami, čím nás kŕmia po väčšinu týždňa.. a zvyšok je venovaný sladkastým piltcherovkám a tým iným -ovkám, ktoré sú spraxcované taktiež ako na bežiacom páse..
    zaujímavou je pre mňa jedine Dvojka so svojimi náučnými programami

    a menu: je vcelku fajn.. zdravé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dik za týždenné menu, ja mám s tým stále problém čo uvariť a čo sa týka telky, tá beží aj keď nepozerám to je ako obrazovo-zvuková kulisa :)ináč som v pohode :)

    OdpovedaťOdstrániť