2008/08/22

Mienkotvorné médiá

Tak som si dnes posedel v spoločnosti "mienkotvorných" ľudí, v čakárni u lekára... Kedykoľvek sa tam vyskytne dvojica, ktorá má k sebe blízko, začne sa rozhovor. Keďže ja som nemal partnera, tak som iba počúval a nechal som ich pôsobiť na moju mienku...

Nebudem to ďalej rozoberať, či úspešne, alebo nie, len ma to priviedlo k zamysleniu nad jedným našim mienkotvorným médiom, ktoré som si ráno kúpil. Taký papier sa občas zíde na podpálenie dreva v krbe, ale v dávnej minulosti býval aj vhodným východiskom pri ukončovaní istého aktu.

Dnes je iná doba, informácie radšej prijímame v instatnej podobe internetových spravodajských portálov a na WC si kupujeme toaletný papier. Klasické noviny vraj aj tak čoskoro zaniknú... Na internete je všetko to, čo aj v papierovom obale i viac a navyše je to vždy čerstvé...

Keď je také médium, hoci aj papierové dostatočne silné, vraj sa stáva mienkotvorným... Na príklade z praxe som nad takouto logikou úspešne zapochyboval - po nástupe vlády, ktorú si mienkotvorné médium neželá, začne zo strany média tlak, s cieľom nakloniť verejnú mienku opozične, fakticky suplujúc politickú opozíciu, ktorá mlčí ako hrob.

Je jasné, že každá vláda musí byť pod kontrolou verejnosti, aj prostredníctvom médií, inak to byť nemôže a každá moc má mať opozíciu... Tak som hľadal v dnešných novinách politickú opozíciu, prelistoval som ich od A po Zet ale nenašiel som tam o opozičných stranách ani slovo...

Na záver sa núka otázka - čím to je, že niekedy je mienkotvornosť sakra problematická, že aj napriek výške nákladu, osvedčeným metódam a návodom sa smer verejnej mienky akosi nemení, preferencie smeru sa stále držia vysoko a paradoxne, aj tzv. mienkotvorné médiá majú na tom svoj neželaný podiel...


Krátky slovník slovenského jazyka:
mienkotvorný príd. (výrazne) pôsobiaci, vplývajúci na verejnú mienku, zúčastňujúci sa na jej utváraní: minekotvorné noviny...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára