2009/10/10

Včerajšie skóre dažďa

Prší tak ako málokedy, kvapky padajú kolmo k zemi, ticho v bezvetrí.

Odpoludňajšia siesta bola ako po najlepšom slovenskom seriáli na jojke - polievka, už tretíkrát ohrievaná nie je bohvie čo. Vraj najviac seriálov je tam, ale kde sú tie dobré? A vraj, kto chce falošne všetko najlepšie, otvorí si angeliku. Ktovie ako je to, ale u nás bývajú často polievky nekonečné ako juhoamerický seriál.

Vonku hrmí, október sa tvári ako august, na stole spomienka na dnešné premiérové lečo. To sa po letnej záhradkárskej sezóne javí ako repríza starého českého filmu s Vlastom Burianom. Stokrát som ho videl, ale stále chutí. Veď sa nesťažujem (au, nebite ma..!).

Vonku sa situácia mení. Domáci versus hostia, s prevahou víťazí dážď, čo začal hnaný náhlym vetrom, bubnovať do parapetov. Ktovie dokedy a kto zvíťazí večer?

7 komentárov:

  1. príjemný šum padajúcich kvapiek ma dnes zobudil a stále ešte trvá (teda ten šum i dážď), náladu mi hneď zrána vylepšil Burian vo filme ,,Když Burian Prášil" (naozaj sa to dá aj po n-tý krát,možno aj to lečo :) a teraz vládne po obedná siesta... podobnosť atmosfére tohto článku čiste náhodná
    ...takže celkom fajn...
    :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. kravy pasúce sa na lúke hen pod oknom, uživajúce si čerstvej opršanej trávy, ich zvonce zvonia a privolávajú dietky na večeru, bude piadina lečo som už sto rokov nejedla...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dnes sa mia, vyjadruješ akosi básnicky povznesenejšie ako obvykle... Siesta s Burianom a kvapkami dažďa, ten šum starej filmovej kópie miešaný s dažďom, ešte tak pridaj spievanie v daždi a je to komplet.

    Vidím Rosine kravy pasúce sa na lúke v daždi, sú romantické až až... Pasienok je ohradený elektrickým ohradníkom, poézia vo svojej prapodstate, len sa nesnaž vyskúšať, či je v ňom prúd.. Ja som to raz v daždi skúsil a neželám nikomu... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dážď mám rada - keď nemusím von. Tentoraz by som však predsa len radšej to minulotýždňové slnečné bezdaždie. A vonku.
    Ticho som našim doma závidela teplé babie leto. Zmeškala som ho o týždeň. Včera ma doma rosil rovnaký dážď ako v Kaluge. Ešte aj tí naši futbalisti rovnako prehrali (aj keď dostali o gól viac ako Rusi od Nemcov).
    Aj tak sa týždňu doma teším. Hoci aj s dažďom. Aspoň si v hornej izbe s vikierovým oknom romanticky polebedím s očami zapichnutými v knihe a s ušami nastraženými na budbnovanie dažďa.
    :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Silvia, vitaj v poetickom klube :) a doma.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. wabt, tak to prúdenie v tej tenkej šnúrke okolo kravičiek testovala ako prvá naša malá...strašidelne plakala, vraj sa viac zľakla ako ju to bolelo...ako druhá nastúpila dobrovoľne naša psina...kňučala a odvtedy lozí popod šnúrku, keď sa chce hrať na rodeádorku :)

    OdpovedaťOdstrániť