2009/11/30

Týždeň bez bodky

Z domova: Keď sa zamyslím nad udalosťami minulého týždňa, najdôležitejšie sa mi zdajú šúľance s makom, ktoré som mal v nedeľu na obed. Myslím to celkom vážne, boli vynikajúce, podobne ako krémová cesnačka vo vydlabanej veľkej žemle. Že voľby? Tie sme vyhrali, tak panuje všeobecná spokojnosť... Svoju výhru už komentoval Dzurinda, aj Fico.

Moja rehabilitácia s cvičením a plávaním prebiehala lepšie ako som očakával, sestrička na mňa tlačí a nedá mi vydýchnuť... Je to výborný pocit, keď sa človek môže na chrbte poškrabkať obidvomi rukami. Čo sa týka ramena, mohol by som už bez problémov nastúpiť u štátnych lesov za drevorubača a plávať by som mohol aj na olympiáde (veď niekto musí byť aj posledný...). Len by som si mal dať nalepiť "kinesio tape" na zvýšenie svalovej výkonnosti, ako riadny olympionik.

Zo sveta: Vedci vraj zistili, že vesmír, ktorý poznáme a vidíme, je len zlomkom celkovej hmoty vo vesmíre. Ten podstatný zvyšok tvorí temná hmota, ktorú nevidíme a nevieme ju nijako uchopiť. Je všade, fakticky drží vesmír pohromade. Drží aj nás tým, že nám dáva príťažlivosť... Preto je gravitácia tak silná a preto sa pri rozbití atómu uvoľňuje tak obrovské množstvo energie, ktorá je pôvodom temná.

Zaujímavý paradox, vedci tú neznámu neviditeľnú energiu (hmotu) nazvali "temnou", ale neznáme miesta na zemi označujeme ako "biele" miesta.

7 komentárov:

  1. dobrovolne bez mučenia sa priznám, že som si prečítala v názve bez "vodky" :) je mi zima, vonku sneží, tak to asi preto...a teda si ma pekne navnadil na šúlance...s piriformisom som sa už tiež mala tú česť oboznámiť, tak pouvažujem o náplasti do temna sa ponorím večer, teraz sa idem kochať v tom bielom z neba :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nie nadarmo sa vraví.. spokojnosť, láska, optimizmus ide cez žalúdok.. :) Ak sa tomuto nášmu ,,pocitovému" orgánu dostáva dobrôt v primeranom množstve, hneď je svet krajší a dvíha sa aj dobrá nálada ... :)
    *
    nuž vedci možno pod pojmom temná mysleli ,,magická, záhadná", keďže tak zázračne drží pokope celý vesmír i nás prostredníctvom sily príťažlivosti... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Rosa: dobré šúľance nemajú chybu a môže k nim byť aj vodka. :)

    germa: :) To tu, v týchto končinách, považujeme za ekvivalent K+ :)

    mia: aj medzi nami sú takí jedinci, ktorí majú v sebe viac temnej hmoty, ako iní... :) ale všetko je relatívne, aj gravitácia...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nedávne voľby vyhrali všetci a nikto.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mňam makové šúľance! :-) Robím ich často a niekedy aj s tvarohom a smotanou - nasladko.
    K voľbám nemám komentár - chvalabohu ešte chvíľu budú župani a veci podobné mimo môjho záujmu (aj keď zas celkom jedno mi to nie je).
    Vesmírna temnota je pre nás záhadou a to ma láka. Len potrebujem o tom literatúru pre bežnú popouláciu (aby som jej rozumela). .-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Bohdan, vitaj na fóre... :)

    Silvia, a čo dobré ešte varíš najradšej?
    K temnote som tam predsa dal jednu linku, ale s tým vysvetliť to tak aby sme to my vedeli "uchopiť" bude problém :)

    OdpovedaťOdstrániť