2010/05/31

Veľký nákup

V našom Tescu došlo k veľkému prevratu, všetko je tam hore nohami. Správnejšie by však bolo povedať, že práve teraz to tam má hlavu a pätu na správnom mieste. Je náramne zaujímavé, že až teraz, po desaťročí prevádzky naopak, tam má všetko svoju logiku. Nebudem to popisovať, najlepšie je vidieť na vlastné oči. Ale nie o tom som chcel točiť reč, to je číra náhoda, že som sa dnes, cestou z práce zastavil práve tam.

Nemal som žiaden pevný nákupný cieľ, iba sa mi ešte nechcelo domov. Niekto by povedal, že som mal radšej vstúpiť do seba na nejakom duchovnom mieste, lenže sama moja práca sa nazýva duševnou (nie duchovnou), tak sa mi občas žiada niečo materiálne. Viem, že keď je človek hladný, nemal by nakupovať potraviny, lebo je riziko, že nakúpi zbytočne veľa... To je zaujímavý poznatok, ku ktorému sa autorsky hlásim už dávnejšie.
Podobné je to aj pri náhodnej návšteve reštaurácie za účelom zažehnania hladu. Keď sa hladnými očami vpíjam do jedálneho lístka, všetko v ňom je lákavé a neviem sa rozhodnúť. Po skonzumovaní obrovskej porcie, ako je to u nás po revolúcii zvykom, si vždy pripomínam - nabudúce nechoď do reštaurácie keď si hladný, lebo sa prežerieš... Lenže aj to patrí do skupiny nesplniteľných želaní, keď som najedený, ani ma nenapadne čítať jedálny lístok a tak je to vždy rovnako.
Môj veľký nákup v Tescu zapríčinilo maslo. Nie to moje na hlave, ale tak nevídane široký sortiment výberu rôzne zabalených masiel (je to tak, obal niekedy predáva lepšie ako mladá usmiata predavačka). Schválne hovorím, že rôzne zabalených, lebo vnútri je aj tak v každom iba 82% masla. Najkrajšie zabalené bolo maslo s etiketou "Ručne balené maslo". Papierová geletka a v nej maslo v igelitovom vrecúšku, navrchu ručne zviazané námorníckym uzlom a na tom ešte papierový deklík. Kúpil som.

Druhé maslo z máslostroja som kúpil zabalené v "mastnom" papieri. Tak sa kedysi balilo maslo, kým nevynašli viacvrstvový staniol. Reminiscencie na minulosť sú lákavé. Aj módny názov "Biomaslo" brnká na city nevšednosti. Kto by už nenaletel na maslo BIO? Tie kravy si hádam aj zuby umývajú po každom dojení... A mnoho iných masiel tam ostalo na regáli, mnou príliš nepovšimnutých. Napríklad aj také Írske maslo a maslo zo Škótska (nie whisky)... Ceny boli riadne, len sa mi zdalo, že započítali do nich aj letiskové poplatky a cenu prachu zo sopky Ejakula...

Ak zhrniem môj veľký nákup, nakoniec pozostával iba z biomasla, z ručne baleného masla a zo štvrťkila májovej bryndze. Po domácom testovaní, hneď začerstva to jednoznačne na body vyhrala "májovka", na druhom mieste sa umiestnilo biomaslo (skutočná maslová chuť) a bronzová medaila sa ušla poslednému maslu, ručne balenému... Mojim favoritom však aj naďalej ostáva poľské maslo, ktoré som raz dostal v Kauflande, ktoré bolo neskutočne maslové...

4 komentáre:

  1. fakt bolo poľské maslové? My sme si konečne našli zdroj domáceho masla a zistili sme, že sme dávno zabudli ako má skutočné maslo chutiť. Pretože tie 82% chutia nijako!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Sranda, to ručne balené kupujem zase ja, mne najviac chutí. A "májovka" tam nie je o čom.
    P.S. Ja som sa už tiež bol pozrieť v tom novom "poprehadzovanom" extra Tescu a musím povedať, že tam majú už aj veru exluzívne výrobky, samozrejme že si priplatíte, ale dá sa tam vybrať.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jeden známy ma vážne presviedčal o tom, že chuť májovej bryndze súvisí s hnačkou, ktorú v tomto pozimnom období ovce mávajú z čerstvej pastvy... podrobnosti spomínať nebudem, aby som niekomu májovú bryndzu neznechutil (mne však bryndza chutí naďalej, a to nielen tá májová).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. JM, nič nie je nemožné, aj niektorí ľudia si po zime radi prečisťujú organizmus... a čo je čisté, musí byť dobré :)

    Gabriel, s maslom mám jeden malý problém, jeho chuť musí byť podčiarknutá čerstvým chlebom, tak to ručne balené si vychutnám, až keď bude čerstvý chlieb :) A ty poznáš naše Tesco?

    germa, trochu to upresním, to poľské maslo som mal iba raz a chutilo. Také veci bývajú v spomienkach ešte lepšie :) Ak pôjdem okolo, zastavím sa u vás na to domáce... :-(

    OdpovedaťOdstrániť