2012/07/03

Žatva

Aj ja žnem výsledky svojho trojtýždňového snaženia v odbore "relax", podobne ako po zime a jari práve začína žatva na našich lánoch. Prešiel som v tomto čase južnú časť Slovenska krížom krážom a mám taký dobrý pocit, že ceny obilia a teda aj chleba neporastú. Úroda obilia je, podľa môjho laického hodnotenia, veľmi dobrá a pekná. Všetko dozrieva včas, žiadne poľahnuté klasy, proste ideál. Ak nepremeškajú ten správny termín vypustenia kombajnov na polia, všetci budeme mať čo jesť.

Naozaj som v odbore pestovania obilia úplný laik, keby tak išlo napríklad o studený odchov teliat štajerského plemena kráv, to by bola iná vec. O tom som sa nedávno dozvedel skoro všetko. Niet nad pobyt v nemocnici, keď máte správneho spolutrpiteľa na izbe, môžete sa "dovzdelať" v rôznych zaujímavých oblastiach.

Škoda, že som nemal na izbe aj nejakého vinára, bol by som sa vyhol "trapasu", ktorý som minulý týždeň zažil vo vínnej pivnici. Vlastne to nebola pivnica, ale terasa. Komu by sa v týchto horúčavách chcelo sedieť v chladnej pivnici? Skrátka a dobre, objednal som si červené víno a čaj. Po "červenom" nastalo vymenúvanie odrôd a ja som bol úplne out. Poznám totiž víno červené a biele. Možno je aj nejaké ružové, ale to je tuším pre ženy.

V teple dobre padne horúci čaj, to mi môžete dosvedčiť. Ja som si k tomu objednal jeden deciliter toho červeného (slovom: jeden). Už to zapríčinilo náznak pohŕdania v očiach vinárky a keď som povedal, že to víno si budem po troche liať do horúceho čaju, už sa jej vínny cit naskutku urazil. Musel som ešte raz pekne poprosiť a potvrdiť, že to myslím naozaj vážne. Vážne, tak mi to chutí a dokonca som hrdý na to, že som to sám vymyslel a objavil. Ale patentovať si to nedám...


  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára