2012/07/12

Vrátane servítky

V televíziách sa to stále točí len o žranici, vraždách, katastrofách a o straníckej politike komerčných médií. Natrafiť na skutočné, objektívne spravodajstvo v nich nie je možné. Dokonca už aj bývalá STV, ako sa transformovala podľa vzoru "týždňa" na dvojbodku s číslom a svoju poctivú skratku STV, resp. RTVS zamenila za RTV s dvojbodkou, padá do stereotypu domnelých konkurenčných televízií. Netušia, že ich vzorom a konkurentom by mohla byť vari len blízka ČT1, 2 a pod. Verejnoprávnu službu zamieňajú za posluhovanie, ako je to zvykom v tých druhých.

I ja som dnes podľahol trendu žranice a kuchárskych receptov. Nevaril som sám, posledných pár dní som sa nechal obsluhovať v známych a renomovaných reštauráciách. Prvý bol ľudový stravovací lokál v širšom centre Bratislavy, kde som podľahol čaru najnižšej ceny v okolí Bratislavy a celej mliečnej dráhy. Veď 2 € za kompletné menu, to sa už nikde len tak neuvidí. Ani by som sa nesťažoval, polievka kuracia ušla ale pečené kuracie stehno na pokraji mora načervenalého zemiakového pyré s mrkvou, mi trochu dvíhalo adrenalín. Nuž ale, za chyby sa platí. Niekedy aj 2€.

Druhá servítka mi padla na stôl v najkrajšom bratislavskom prostredí, na terase Eurovea pri Dunaji. Mal som šťastnú voľbu, klasický vyprážaný bravčový rezeň v troj-obale nemal chybu. K tomu varené zemiaky z novej úrody, vynikajúcej chuti. Navrch hojnosť tatárskej omáčky, druhej najlepšej, ktorú som kedy ochutnal. Tá prvá mi bola servírovaná v reštaurácii Grand v roku pána 19.. a bola to moja prvá panenská tatárka. Ešte doplním nápoj k vynikajúcemu rezňu, bola to zázvorová limonáda výbornej chuti.

Tretie menu ma čakalo v inom krajskom meste Matúša Čáka. Polievka zvaná boršč síce nebola podľa receptu môjho prvého boršču z roku 19.., ale bola celkom príjemne jedlá. Čiernohorský rezeň ma trochu prekvapil svojou veľkosťou. Varené zemiaky boli v klasickej celoročnej podobe. Pri pohľade na dva kusy mäsa s plnkou v obale pokrytom nastrúhaným syrom na povrchu, som spočiatku neveril, že to zjem. Podarilo sa mi to, aj keď s porušením všetkých zásad správnej životosprávy a za cenu ťažkej siesty. Zapíjal som tradičnou kofolou. Po jedle prišla na rad servítka a špáradlo...

Čo hovoríte na moju dnešnú TV reláciu?

1 komentár: