2010/08/28

Na prelome vekov

>>> Podľa čínskeho horoskopu som baran, prezlečený za ovcu:
Som zvláštne dieťa prírody, čo rozdáva lásku.
Na počkanie dávam dôveru a tá sa mi vracia späť.
Vo všetkom čo vidím nájdem krásu.
Som starý baran v peknom ovčom rúchu.

Rád by som vedel, kde na to chodia Číňania. Že by čítali moje blogy? Vari ich niekto prekladá do čínštiny? Priznajte sa!
A čo mi radí aktuálny horoskop na dnes? Tu je z neho malý citát:

         Milujte ľudí, zvieratá, všetko okolo, nie iba peniaze a nájdete slobodný a naplnený život.

Medzi nami, naplnený život je synonymom konca?

>>>

Dozvedám sa prekvapujúcu vec - vraj vo výške od 80 do 450 km nad zemou, v termosfére, teplota stúpa až do 1500°C a v tej vrstve lietajú kozmonauti (...). Neuveriteľné, ako to pánbožko zariadil. Sme v uzatvorenom tepelnom systéme - pekelný kotol s kúrením máme pod zemou a tiež nad všetkým hore, takpovediac v nebi sa kúri tiež. Alebo je to očistec? Asi som vtedy chýbal, keď sme sa tieto veci učili v škole na náboženstve, lebo je to pre mňa šokujúca novinka.

Vysvetlenie som našiel po krátkom listovaní na tejto stránke:
"Termosféra dosahuje do výšek až kolem 500 km. Hustota atmosféry je tady už velmi malá. V termosféře létají umělé družice a raketoplány a přitom nejsou prakticky brzděny. Teplota s výškou roste až na zhruba 1500°C. Nelze ji ale změřit teploměrem, vzhledem k hustotě se určuje z kinetické rychlosti částic."
Tak je to celkom jasné, nič nie je tak horúce, aby sme sa popálili. Vzduch má síce vysokú teplotu, ale prakticky ho tam je tak málo, ako keby tam ani nebol... Je to virtuálna, vypočítaná teplota. Ostáva mi ešte veľa na doučenie...

>>>  


Čo som vlastne tým názvom článku chcel povedať? Ani neviem, ale pri dnešných raňajkách mi napadlo, že sa končí moja éra letného času. Možno skončí skôr, ako oficiálne vyhlási EÚ. Ja sa totiž riadim ukazovateľmi: paprika a rajčina. Keď mi dozreje prvá paprika, začína môj letný čas a keď postupne vymizne zo stola posledná (spolu s kapsaicínom) a rajčinami, je to neklamný znak konca leta aj s jeho časom. Plody supermarketov sa nerátajú...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára