2009/03/26

Šrotovné na vlastnej koži

Už vyše roka som uvažoval o výmene starého auta za nové, tak mi "šrotovné" prišlo ako na zavolanie. V stručnosti popíšem, ako to prebiehalo, aj keď si myslím, že môj postup bol dosť netypický, lebo to bola výmena doslova kus za kus a bez auta som nebol ani pol dňa.

Už niekoľko týždňov pred spustením akcie som si robil prieskum trhu a upresňoval som hlavné parametre nového auta, takže keď v nedeľu zasadla rodinná rada, ktorá výmenu schválila, hlavné rysy už boli jasné.

Prvý deň

Pochodili sme niekoľko bližších i vzdialenejších výstavných siení autopredajcov rôznych značiek. V Škode nám ponúkli celkom dobre vybavenú verziu novej Fabie. Vo Fabii som pred časom absolvoval iba nejakých 20 km, ale necítil som sa tam ako doma. Fabia ma neoslovuje ani svojou škodováckou krásou, tak sme ju zaradili na koniec poradia, ako núdzové riešenie.

Druhý bol Fiat, dvaja ochotní predavači ešte nemali príliš veľa roboty, kolotoč sa iba rozbiehal. Vyskúšal som si dobre vybavené Grande Punto, posadil som sa za volant a to bol prvý moment, ktorý pôsobil pozitívne. Vo vybavení 6 airbagov, ABS, rádio a všetky tie taľafatky, elektrické ovládanie okien, zrkadiel, počítač, centrál, nastavenie volantu, sedadla a podobne.

Na parkovisku pred Peugeotom sme zbadali C-trojku a hneď tam sme ju odmietli, akosi nepasovala do krámu. Nasledovala moja stará známa 206-tka, na takej som v minulom roku najazdil cca 10 tis. km. Celkom slušné pekné žihadielko, trochu nepresné radenie mechanickej prevodovky, ale bol to môj horúci tip.

Keď som si však v predajni sadol za volant, vadilo mi, že pravé koleno mám zastrčené medzi volantom a stredovým panelom bez možnosti pohybu. Rozdiel oproti tej, na ktorej som jazdil bol v tvare a rozmeroch stredového panela. Už ten prvý dojem ma odrádzal a 206-ka sa tak dostala na koniec radu až za Fabiu.

Na spiatočnej ceste sme sa znovu zastavili vo Fiate, podrobnejšie som sa zoznámil s veľkým Puntom a to rozhodlo. S predavačom sme dohodli, pristavenie vozidla o dva dni, presne o 11:00 s tým, že po zaplatení sa vezieme domov na Grande Punto. Nasledovala ešte krátka návšteva v neďalekých autovrakoch a podobná organizačná dohoda o zošrotovaní starého.

Druhý deň

Veľmi jednoduchá akcia - zabezpečenie financovania, ale aj tam sa vyskytlo zopár riešiteľných prekážok.

Tretí deň

Starým autom sme absolvovali jeho poslednú cestu do autorizovaného autovrakoviska a po srdcervúcej rozlúčke sme ho ponechali napospas osudu. S protokolom sme skočili do neďalekej predajne a po podpise zmluvy a zaplatení, na pravé poludnie sme vyrazili na najbližšiu čerpačku pohonných hmôt a do domovskej garáže...

Ešte v ten istý deň som absolvoval odhlásenie starého, zrušenie starých poistiek a ešte raz aj predajňu, aby mali doklady pre "šrotovné" komplet. Všetko na novom aute...

Dva týždne po...

S dočasným číslom a so zákonným poistením predajcu vraj možno jazdiť celý rok. Dva týždne trvalo doručenie technického preukazu od importéra do predajne, zatiaľ som na tachometri natočil prvú tisícku kilometrov. Konečne som mohol dostať vlastné EČV a po vrátení dočasných čísel, mi v predajni vystavili posledný dokument - servisnú knižku s lehotami záruky.

Tak sa končí starý príbeh a začína sa nový...

7 komentárov:

  1. Perfektne ste to zvládli...a už sa tešíme na krstiny, ktoré dúfam na nás počkajú...veď krstiny v treťom mesiaci života...to je tak akurát...:)
    Želáme veľa šťastne najazdených kilometrov.
    ima

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vidno, že si rozvážny plánovač. Stihol si to všetko v pokoji a včas. To veru tí, ktorí sa spoliehali na nejaké neskoršie termíny, už povedať nemôžu. Vystáli si na šrotoviskách rady a vlastne už mnohí ani nemajú šancu... (to viem zo správ a zo skypovania s rodinou a známymi).
    Prajem Ti kopec šťastných kilometrov a plno nových zaujímavých fotografií, za ktorými Ťa nové autíčko dovezie...
    :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. congratulations !!!

    aj keď sa priznám, že pod tým tajomne ohlasovaným prírastkom do rodiny som si predstavovala skôr taký drobný voňavý batôžtek človečiny, lebo kandidátky na túto funkciu máte .. :)
    Každopádne aj tento prírastok je ohromnou radosťou, najmä pre šoféra ... držať v rukách a ovládať takúto novosť a vnímať popritom jej bezchybnú a oddanú poslušnosť a perfektný výkon, to teda je paráda.. :)
    a všetko tak super načasované...

    Uži si ju v zdraví a veľa šťastia na cestách !

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tiež gratulujem k novému autu!
    P.S. Kto by to bol povedal, že to šrotovné sa tak rýchlo minie. Som zvedavý či spustia aj druhú vlnu.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ima:
    Grazzi hafna [Thank You very much]
    Silvia:
    Spasibo [Dakujem]
    mia:
    Köszönöm [Danksche]
    Gabriel:
    Hvala lepa [Thank You very much]
    ..

    OdpovedaťOdstrániť
  6. :)
    Zaujímavá stránka:

    http://www.elite.net/~runner/jennifers/thankyou.htm#Bavarian

    OdpovedaťOdstrániť