2007/07/20

Nechoďte do Bambusa!

Trochu dodatočných, možno už celkom zbytočných počtov...

Nikdy nechoďte do Bambusa, iba ak by ste mali od smädu umrieť ! Malá pizzeria, v tomto čase terasa na nič, prehriata napriek zakrytiu reklamným plátnom pivovaru, tak sme volili aspoň chládok vnútri. Obsluhu tvorili dvaja mladí, asi brigádnici, mládenec a dievča, obaja štíhli ako prútiky...

Pred dverami propagované denné menu: kurací vývar a údené mäso so šošovicou mi padlo do oka, tak som si objednal a k tomu veľkú čapovanú kofolu. Manželka si objednala pirohy s bryndzou a malé pivo. Po vypití nápojov, asi po polhodine bol obed na stole. Vcelku slušné jedlo a horúco, tak som si dal ešte jednu výbornú kofolu.
Zvláštne bolo, že kofolu čapovali do hrubých značkových pohárov pivovaru Stein, ktoré boli pravdepodobne vopred prehriate. Hlboko chladený nápoj sa tak v krátkej chvíli dostal na úroveň vhodnú k pitiu a po uchopení pohára ucho ešte bolo horúce. Veľmi interesantné... Tým ale pozitíva tejto pizzerie končia.
Pri platení som si všimol, že za šošovicu bez polievky mi účtoval len o 1 korunu menej, ako bolo na pútači, teda 89 Sk. Myslel som si že ide o žart (polievka za korunu, alebo zvýhodnenie pre bezdomovcov), tak som sa tváril, že som si to nevšimol, nebudem sa hádať pre jednu polievku, bol som rád, že ju nemusím jesť, zaplatil som spolu 300 Sk (v tom 6 korún sprepitné a plus tá polievka pre čašníka k dobru...).
Keď som u polievky, asi dve hodiny pred tým som odchádzal z bufetu v jednej nemocnici, keď tam práve vošla žena chatrne oblečená s kýblikom a prosila vedúcu bufetu o trochu polievky. Neviem, ako sa dohodli, len od ďalšej sediacej dvojice pýtala 5 korún....

Nedali jej, že nemajú drobné. Tak som jej podal 10 korunáčku, ktorú som práve dostal späť pri platení... Nechcem sa vyťahovať, to nebola žiadna charita, len som si sám a možno aj tej žene na chvíľu, urobil také malé potešenie a to len za 10 Sk....
Potom začal iný príbeh, možno v niečom podobný, v niečom úplne iný, na opačnom konci spektra dobroty... Vrátim sa do pizzerie Bambus a keďže som zvedavý, tak som sa doma pozrel na internetovú stránku tejto zvláštnej letno praštenej pizzérie a nestačil som sa čudovať....

- čapovaná kofola 0,5 l podľa stránky: 25 Sk, mne účtovali 35, za dve je to 70 Sk - zisk 20 Sk
- malé pivo Stein - podľa stránky 18, účtované 25 - zisk 7 Sk
- pirohy s bryndzou podľa jedálneho lístka 90 Sk, účtoval 110 Sk - zisk 20 Sk
- zlatý kliniec - menu podľa ponuky na reklamnej tabuli (polievka + údené so šošovicou) 90 Sk, údené so šošovicou bez polievky účtované 89 Sk... teda polievka za jednu korunu... (na jedálnom lístku na internete stojí 39 Sk).


Keď to všetko spočítam, odpočítam a porovnám, zisťujem, že som zaplatil naviac 85 Sk, ak nepočítam sprepitné... Slušný lup za pol hodinu... Len sa čudujem, kde sa tí mladí ľudia naučili kradnúť vo veľkom (lebo 29% z ceny, to je už dosť), bez mihnutia oka. Len mi nehovorte, že kradnú všetci, to by bolo príliš jednoduché.

2 komentáre:

  1. Nič neobvyklé, wabt. Tak to jednoducho chodí. Žiaľ.
    Ale jedno treba povedať: ak si dáš menu, či bez polievky alebo s polievkou, vždy musíš zaplatiť celú sumu (preto je to menu). :-) Takže čašník v tomto prípade si korunu odúčtoval vo svoj neprospech.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. neviem, či je to tak, ale inak to už nebude... :) Napísal som o tom a už na to zabúdam..

    OdpovedaťOdstrániť