2008/03/07

Štvrtý sociálny pilier

Zase taký jeden obyčajný piatok... V robote nič, iba niekoľko nových tvárí mladých štíhlych a krásnych dievčat na vyššom poschodí, ale aspoň pri obede je na čo pozerať :) Na cestách je pokoj, včera som sa z práce ťahal za šéfom, ale stíhal som napriek tomu, že moje vozítko je o dve tretiny lacnejšie :)

Dnes, cestou z práce som sa zastavil v supermarkete, kúpil som vynikajúcu čerstvú bryndzu, mleté oškvarky a pekného veľkého (mastného) údenáča ... Keď nič iné, aspoň jedlo bude cez víkend patrične nezdravé... A skoro som zabudol na reďkev čiernu, tento týždeň mi náramne chutila, tak som doplnil zásoby.

Ahááá a pri odchode z marketu som stretol kolegu, ktorý robí veľkú kariéru v podniku... Stal sa veľkým šéfom a zaviedol na pracovisku úžasný systém - práca bez zbytočných stresov. Tomu rozumiem... Tak som sa mu pochválil, že aj ja som nedávno vymyslel nový sociálny princíp, taký nejaký štvrtý virtuálny dôchodkový...

Viem že vás to zaujíma, koho by aj nie, veď vyšší vek čaká na všetkých šťastlivcov... O čo ide? Môj virtuálny pilier spočíva v postupnom znižovaní počtu pracovných hodín pre pracujúcich nad povedzme 55 rokov, teda v rozmedzí 55 - 60 by mali skrátený pracovný čas na 7 hodín denne a od 60 do 65 na 6 hod. denne. A to všetko za rovnakých platových podmienok...

Nie je to až tak zlý nápad, ako sa na prvý pohľad zdá. Skrátený pracovný čas je silnou motiváciou k vyššiemu pracovnému nasadeniu, preto by z toho mali prospech aj zamestnávatelia. Porozmýšľajte... Ja to mám overené, pracujem denne 5,5 hodiny a pracujem ako drak.... :)

2 komentáre:

  1. mladé pohľady...
    údenáč (mňam,toho by som si teraz s chuťou dala..)
    trochu príjemného adrenalínu vo forme rýchlej jazdy... :)
    zaujímavá práca a iba 5,5 hod. denne
    a k tomu dostatok času na relax(aj formou písania blogov..)
    :)

    vidí sa mi, že niekto nateraz stojí priamo pod rohom hojnosti a priazne samotnej Fortuny.. :))
    tak nech to trvá čím dlhšie...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja by som navrhla skrátiť dôchodkový vek na 55 rokov a dôchodky vyplácať zo štvrtého piliera, do ktorého by prispievali poslanci tie peniaze, čo akože "dávajú" asistentom a keby dávali asistentské europoslancov, to by sa dôchodkárom žilo.......

    OdpovedaťOdstrániť