2007/03/01

Mechanická pamäť v prstoch

Som pravák, ale ani ľavú ruku celkom nezanedbávam, napríklad pri vyťukávaní písmen na klávesnici. Klávesnica je asymetrická, viac úloh má pravá ruka a naviac do pravej patrí aj myš. Ruky a ich prsty majú svoju vlastnú mechanickú pamäť, získanú praxou, zvykom a ten nepustí. Bolo by asi náročné preprogramovať mechaniku prstov...

Nie je mi celkom jasné, prečo je niekto ľavák a niekto pravák, ak to má byť len otázka zvyku..? Možno v tom bude niečo viac, nejaký vrodený predpoklad. Nedávno som chcel zadať 10 číslic (heslo, ktoré veľmi dobre poznám), ľavou rukou, nepodarilo sa. Po tretej číslici som bol úplne mimo, a nevedel som to číslo vôbec zadať, ako by som ho práve v tej chvíli zabudol. Po výmene rúk, sa všetko vrátilo do starých koľají.

Iný príklad mechanickej pamäte mi spôsobil dosť nepríjemné prekvapenie - niekto "inovoval" klávesnicu tak, že umiestnil ovládanie napájania na veľmi neobvyklé miesto. Pre porovnanie je tu obrázok - vľavo moja obvyklá klávesnica, vpravo "inovovaná":

Okolnosti ma donútili použiť kolegov počítač a túto zmenu som zaregistroval až potom, ako som nechtiac, namiesto Delete automaticky stlačil Power... Počítač sa komplet odporúčal a všetky nezapísané úlohy som nenávratne stratil... trikrát..., napriek tomu, že už som o tom vedel. Odvtedy odmietam sadnúť si k takejto "inovovanej" klávesnici...

2 komentáre:

  1. ja som ľaváčka, ale pravú ruku používam tak často a bezproblémovo, že vlastne ani neviem, čo som.. :)))

    pri neznámych okolnostiach (viď kolegov PC) sa nedá spoliehať na mechanickú pamäť, treba najprv preskúmavať...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mia - aim, možno na to raz prídeš.. :) radíš dobre, len či to zaregistruje mechanika...

    OdpovedaťOdstrániť