- Doklady k uplatneniu zárukyNedávno som našiel starostlivo odložený doklad z registračnej pokladne o zakúpení nejakého elektronického zariadenia, ale neviem od akého, lebo lístok je tak vyblednutý, že je nečitateľný...
Pri uplatnení záruky je nutné predložiť dodávateľovi faktúru, prípadne servisný list alebo doklad z registračnej pokladnice, t.j. doklady, z ktorých je zrejmý spôsob nadobudnutia tovaru, výrobné číslo tovaru a deň prevzatia odberateľom.
Pri nákupe vám dajú záručný list, ktorý platí spolu s pokladničným dokladom príslušnej predajne. Zdalo by sa, že otázka: aká dlhá je záručná doba, je jasná, je predsa daná zákonom. Ale podmienkou je, predložiť doklad z registračnej pokladne predajne, kde bol tovar zakúpený.
V pokladniach niektorých predajní majú asi špeciálny atrament, alebo tlačiarenské pásky, ich písmo po istom, nie veľmi dlhom čase vybledne tak, že sú nečitateľné... Tak dokedy trvá záručná doba? No asi len do doby zmiznutia písma na doklade z registračnej pokladne...
zaujímavý poznatok :)
OdpovedaťOdstrániťtýmto smerom som sa nikdy nezamýšľala, lebo na potvoru, vždy sa niečo pokazilo, ale až po záručnej dobe.
ale pozriem sa doma na odložené bločky.. :)
ach, o reklamovaní už nechcem ani počuť momentálne.. spravia čokoľvek, len aby človek nedostal náhradu.
OdpovedaťOdstrániťto je ako ten miznuci atrament z romanov A.Christie, co sa nim pisal novy zavet :D
OdpovedaťOdstrániťnajblbšie na tom je, že sa nerieši problém pokladní, ale rozdávajú sa ponaučenia typu: -no to si musíte bloček hneď po nákupe prekopírovať na kvalitnej kopírke!!
OdpovedaťOdstrániťfemma, pravda... a este k tomu treba hned po kupe a oxeroxovani zajst aj k notarovi, aby overil xerokopiu dla pokladnicneho bloku.. (bleee... tato krajina bude uz navzdy zakliata...:((
OdpovedaťOdstrániťsas: preboha, nestraš!
OdpovedaťOdstrániťpriznávam, ešte nikdy som nič nereklamoval v záruke, asi mám šťastie - všetko sa mi pokazí tesne po uplynutí záručnej doby... :)
OdpovedaťOdstrániť