2007/06/13

Žandári zo St. Trnava

Na cestách slovenského Ríma dnes viedli dopravu najmenej tri policajné hliadky. Pripadal som si ako v Saint Tropez zo žandárskych filmov. Vraj sú na zmienku o tých filmoch tamojší policajti citliví. Keď som tam toť nedávno bol, hľadal som tú slávnu policajnú stanicu a ona tam naozaj stojí a keď som tam tak stál, neďaleko stál policajt, nedalo mi, aby som sa ho neopýtal priamo, či to je "tá" policajná stanica z Funesových filmov...? Nevyzeral príliš nadšene, ale na moju otázku, trochu nevrlo odpovedal, že áno.

Spomínam si na scénu, ako žandári zacvičovali mladé žandárky v riadení dopravy... Vtedy bolo pre mňa zaujímavé, že na vrchole tej kopy automobilového šrotu sa objavila aj Škoda 100. V Trnave to tak nedopadlo, aspoň pokiaľ viem.. Prvá hliadka na odbočke do Modry, to sa často nevidí, dopravný policajt v strede pomerne úzkej cesty riadil dopravu celkom zrozumiteľne a úspešne.

Nasledovali dva, či tri spomaľujúce semafory, za nimi poddimenzovaný kruhový objazd bez policajtov, čo by tam nakoniec dirigovali? Ale na najbližšej odbočke vpravo to bolo super. Dopravu riadila pekná mladá policajtka, samozrejme, pod odborným dohľadom starších kolegov... a to som už bol v duchu, naozaj v St. Tropez.

Na ďalšom poste, pri závode Víno Nitra boli dvaja, tam im to ale dalo zabrať, lebo riadiť takú "ypsilonku" nie je jednoduché, preto jeden dirigoval a druhý dával pozor na nás, prichádzajúcich z kruháku... Odstavil ma na krajnicu a cez otvorené okienko zahlásil:

- Pán vodič a dokladíky máte? trochu ma zaskočil, tými "dokladíkmi", ale vzápätí som pochopil, automaticky som siahol k taške so slovami: - Samozrejme, že mám...
- Nie, nechajte ich tam, netreba... nechcel sa s tak jasným prípadom zdržiavať a cez otvorené okno mi poklepal po pleci a poslal ma z Trnavy preč.. tak jemné spôsoby...

Pustil som si Jemné melódie a spokojne som vletel na rýchlostnú cestu domov. Všetci v okruhu dobrých 500 m od poslednej hliadky dodržiavali platné predpisy a vyhlášku. A potom to opäť začalo po starom - však tie plné čiary ešte nikde nepukli, dokonca ani v Mauackách....

7 komentárov:

  1. raz darmo, niet nad aktívny dozor.. :)
    a to nie len zo strany mladých a pekných policajtiek.. :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja som nedavno vracala z jedneho mestecka nedaleko a povedzme ze sa mi prikazana rychlost zdala byt silne podhodnotena(ved ta cesta znesie aj vysiu rychlost, navyse bola noc a ja uz som sa tesila na makku postel). Zrazu sa mi do cesty postavil taky jeden chlap- z ktoreho sa vyklul policajt.
    Oni to tu nemaju radi, ked sa ide rychlo:-)...uz si mastil ruky, ako si na mna zgustne. Zastavil ma a vypytal si vodicak...Tak som mu ho dala. Ten moj slovensky. hehe bol z toho tak prekvapeny, ze nevedel co ma robit. Ved tam nicomu nerozumel, vsetko bolo v slovencine. Aspon raz v zivote nedokonalost nasej byrokracie pracovala pre mne (medzinardony vodicak iba v SJ, vdaka pani policajti)....tak ma sokovany pustil a este mi poprial stastnu cestu...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pridám večernú skúsenosť: Stojím na červenej, predomnou policajné auto - dopravná hliadka. Ulica už relatívne pokojná. Vtom policajti vyrazili ako podstrelení - ešte stále bola červená. Vari sa objavil nejaký "narušiteľ"? Preletím zrakom po širokej ulici. Od Mac Donaldu vyšlo auto. Cez dve plné čiary si to zamierilo k parkovisku pri Bille. Asi ho blesková reakcia motorizovaných dopravákov prekvapila - zaregistroval ich až keď pri ňom zastali na parkovisku. Pravdepodobne bol v šoku, pretože keď som sa o 15 minút vracala, ešte stále tam jeho auto stálo a on sedel za volantom. Dopraváci však už boli niekde úplne inde.
    "Tak by to mali robiť vždy", skonštatoval prekvapivo rázne môj starší syn.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. silvia, najprv chválim reakciu tvojho syna, lebo ak sa z neporiadku stane poriadok, môže to mať aj veľké následky.

    Tomu postihnutému sa nečudujem, asi oplakával bankovku vyššej hodnoty..

    Zväčša tým väčším rybám v dopravnom rybníku nejaká tá pokuta náladu nepokazí..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. oida, príbehy, keď niekto dobehne policajta, sú sympatické už na prvý pohľad. Veď zo zbojníkov sa časom stávajú národní hrdinovia... :)

    Už sa aj idem pozrieť na svoj "Slovenský" preukaz... a jeje, máš pravdu, len názov preukazu je preložený, asi do francúzštiny.

    Ale teraz, keď sme už všetci v EÚ, máme všetky reči rovnocenné, no nie? A čo nevidieť, aj ceny, ale na tom zaplačeme my tu doma. Predstav si, na čom budeme profitovať (údajne):

    Zavedením spoločnej meny euro sa odstránia náklady pri eurových transakciách vznikajúce pri výmene hotovosti, napríklad v zmenárňach pri cestovaní do zahraničia. Pre spotrebiteľov bude prínosom ľahšia porovnateľnosť cien na domácom trhu s cenami v eurozóne.

    Fakt, bude pre mňa prínosom, keď budem vedieť, koľko stoja rajčiny na trhu v Benátkach, alebo na Malte...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. :-)))) LOL.
    To by ma zaujimalo kto vypustil taku "mudrost" do sveta. Mal dodat ze ked sa bude niekomu zdat ceny tych rajcin v BA privysoke, sadne na vlak, pripalti 50Euro za lisotk a moze si ist kupit "lacnejsie" do Talianska. Nie? Mimochodom kilo paradajok tu vyjde okol 2 EURO +/-. No to uz len bude prinos ked to tak bude aj na Slovensku....

    OdpovedaťOdstrániť
  7. oida, prepáč, neuviedol som zdroj citátu, je to z FAQ_IV SBA (Slovenská banková asociácia)..

    V supermarketoch, mimo hlavnej sezóny, sú tie ceny už dávno podobné.. v sezóne, cena klesá, podľa miesta aj na 15 - 20 Sk.

    Ale po zavedení eura to všeobecne narastie... a prispôsobovanie sa cenám vonku bude pre nás (spotrebiteľov) nevýhodné.. Veď uvidíme, ako to prežijeme.

    OdpovedaťOdstrániť