2007/06/19

Nech žije klíma

Život je niekedy pes. Nie že by som mal niečo proti psom, božechráň, naopak, niekedy majú oni niečo proti mne, ale keď sa človek cíti ako pes, alebo dokonca pod psa, to nie je ono. Zdá sa mi, že sa rozlúčim so svojim šéfom, ktorý mi aj tak nikdy neprirástol k srdcu. Nie že by ma naháňal do roboty, to bolo občas presne naopak, ja som ho naháňal, aby mi dal robotu...

Asi som ho nemal naháňať, lebo pri nástupe mal podmienku, aby som bol samostatný.... A čo je to za samostatného pracovníka, ktorý si samostatne nevie nájsť robotu a otravuje šéfa?

O pracovnom prostredí a ergonómii pracoviska s výpočtovou technikou som už čosi prezradil, to sa ma až tak netýkalo, až do nástupu predčasných letných horúčav... lebo. Lebo miestnosť je vybavená klimatizačnou jednotkou, ktorá je umiestnená presne tak, aby fúkala vietor na moju pracovnú pozíciu... Nehovorím, že mi niekto urobil naschvál, len som si pred pár mesiacmi sadol na nesprávnu stoličku v nesprávnej miestnosti...

Čím teplejšie je vonku, tým je tento problém vypuklejší, lebo máme kolegyňu, ktorá sedí pekne v závetrí ale trvá na tom, aby tam bol vietor a chlad. Ak je jednotka nastavená na 18°C, tak sa snaží fúkaný vzduch aspoň 16 - 17°C... Pritom vonku je práve 30°... Sedieť v tom prúde celý deň (teda aspoň niekoľko hodín) je zdraviu škodlivé, nielen podľa objektívnych zistení v rôznych štúdiách a odporúčaniach vychádzajúcich z praxe, ale aj podľa môjho subjektívneho pocitu nepohody...

Včera bolo tak chladno, že môj počítač dostal šok a program skolaboval... Dnes to postihlo mňa. O pol druhej som praštil enterom na logoff a shutdwn, buchol som dvermi a zmizol do príjemne vyhriateho auta (to trochu preháňam, ale po chvíli to bolo O.K. Teraz mám dilemu, či dám výpoveď ku koncu tohto týždňa, alebo až ku koncu mesiaca (mám rád okrúhle čísla...). Dovtedy budem sedieť za kompjútrom vo vetrovke a na tvár si zavesím ochranný nepriestrelný štít.

Nastavenie klimatizácie
Pre správne používanie klimatizačného zariadenia sa odporúča rešpektovať pár pravidiel. Nenastavovať rozdiel medzi vonkajším a vnútorným prostredím väčší ako 5, maximálne 7 stupňov, aby človek nebol vystavovaný prudkým zmenám pri prechode z jedného prostredia do druhého.

Škoda, že kolegynka (prípadne jej šéf) nečíta tie správne stránky na internete a tie správne blogy...

10 komentárov:

  1. Hmmm... To sedíš v kancelárii s retardovanou kolegyňou? Alebo Ti skoré leto ponúka príjemnejšie hodnoty ako zamestnávateľ a chúďa klimatizácia poslúžila ako celkom vhod zámienka? Inak si to totiž pri Tvojej inteligencii neviem vysvetliť (aby si si nedal rady s problémom s klimatizáciou!?)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. silvia, tvoje otázky radšej nekomentujem, ale máš pravdu, sú to dva súbežné fakty - neschopnosť nájsť kompromis s klimatizáciou a rozhodnutie odísť na "letnú dovolenku ", takže nie zámienka, ale súbeh dvoch vecí nezávislých od seba... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. wabt, z tých dvoch možností je tá letná dovolenka istotne lákavejšia.. už len sa rozhodnúť... :))

    a či koniec tohto týždňa alebo tohto mesiaca , to je už vari nepodstatné.. rozdiel činí iba 7 dní.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. hehe - to bude tym teplom, aj ja som dnes pisala o klimatizacii :D ale ta veru nechladila.
    Dobra klima nie je zla vec, ale ak uz maju vsetci nadchu, zapalene oci a usi a jeden sa usmieva, treba ho drsne prehodnotid:D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. my doma klimu nepotrebujeme, je tu tak fajne aj bez klimy, kým nevyjdeme na ľuft:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. mia, máš pravdu, vydržím a na prázdniny sa teším...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. elisabeth, volám s filmovými hrdinami "A JE TO!" totiž urobil som zámenu, monitor som dal o pol metra ďalej, na jeho miesto PC a som mimo hlavného prúdu !!! Som pol metra bokom a je to fajn, aj Silviu to poteší, že tak zapracovala moja inteligencia... :) a tajne som nastavil želanú teplotu na 25°C a je to akurát.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. germa, doma je pohoda aj bez klímy...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. uj...tak to mi nieco silne pripomina - moju kancelariu.
    Pozdrav kolegynu a ze jej zelam, nech si pekne pozbiera plody svojej tvorivej demencie v podobe tazkosti s chrbticou, bolavymi svalmi, zapalenym nervom (to som si odzila minule leto ja, vdaka kolegyni) a vsetkym ostatnym co tak vypeckovana klima so sebou prinasa.
    Len pre putechu, aby si vedel kam az sa da klesnut - Tak tu je vonku nieco cez 35° a klima vnutri je nieco okolo 18°C.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. No vidíš... :-)
    Ja som vedela, že to nenecháš len tak.
    .-)

    OdpovedaťOdstrániť