2010/11/08

Generačný skok

Skôr, či neskôr mi môj 7 ročný desktop doslúži. Už pomýšľam na zostavu novej generácie... Aj sa mi o tom niekedy sníva a sny sa prekrývajú s realitou. Zvažujem niekoľko variant, ku všetkým všetky pre i proti. Verte mi, že to nie je jednoduchá úloha, rozhodnúť sa s dopadom na ďalšiu sedemročnicu. Dôležitá je koncepcia a potom aj konkrétny typ.

Odhodlať sa pre "notebook" je ťažké, lebo vždy som pracoval na pevnom pracovisku, mobilita pre mňa z pohľadu počítača nič neznamená. Dovolenky a cestovanie beriem ako celkom príjemný rozvod s technikou. O to viac sa potom vrhám do sietí internetu. Neláka ma preto ani internet v mobile. Nemám rád SMS, nie to ešte čítanie mailov na miniatúrnom monitore. Ak niečo potrebujem vybaviť, vystačím si s priamym rozhovorom cez mobil.

Pri úvahách o "laptope" som dospel k poznaniu, že možno by som to bral, ale s jednou zásadnou podmienkou - aby na ňom nebola klávesnica druhoradou vecou odstrčená za tým plošným "polohovadlom". Mal by vyzerať asi takto:
Je zrejmé, že taký "notebook" ešte nevyrobili. Týmto to dávam na vedomie výrobcom. Ak to chcú stihnúť kým mi odíde starý stroj, majú čo robiť. Zdá sa teda, že asi ostanem verný počítaču na stôl, s inovatívnymi parametrami: Malý, ale výkonný (minimálne ako HAL3000 - Intel Atom 525/ 3GB/ 500GB/ nVidia GT218/ DVD/ HDMI/ W7H), s tichým chodom a nízkou spotrebou energie. Hlavne to ticho...


 

4 komentáre:

  1. Som menil stroj tiez po 7 rokoch a hladina ticha vzrastla :)

    K tomu notebooku: ma jednu chybu, niet kam položiť zápästia a predlaktia, na to je ten priestor okolo touchpadu dobry.

    Ale rozhodne preferujem desktop, dlhodobo fungovat na notebooku je martyrium.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vďaka za podnetný názor. Pri klasickej klávesnici nie sú žiadne plochy na položenie ruky a nikdy som ich ani nepotreboval. Práve preto tá zvláštna podmienka... Zvyk je ako železná košeľa. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. či už sa rozhodneš tak, alebo onak (lebo zákonite všetko má svoje pre a proti), dôležité je potom už len mať radosť z nového :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Čo iné, ako radosť z dobre vykonaného výberu..... :)

    OdpovedaťOdstrániť