2008/09/07

Občasná dávka emócií

Keď si človek zvykne na svoju dávku emócií, tak musí z času na čas na tie naše hory vybehnúť... Tak sme sa dnes dostali až na jedno výletné stredisko v Považskom Inovci, kde pečú ryby, ktoré si zákazník môže sám chytiť. Rybárčenia som sa vzdal, stačilo mi, že som toho pečeného pstruha jemne poobracal na tanieri...

Vlastne s tým tanierom som to trošku prehnal, servíruje sa tam turisticky - na plastovej tácke a ryba je položená na bielom kartóne (z krabice od topánok :), chuťovky v podobe kyslých uhoriek a baraních rohov sú v plastovej miske a chlieb so servítkou a plastovou vidličkou v igelitovom vrecku... S pstruhom (ťažko sa to číta...) nie je veľa práce a vidličke sa na dubovom stole dá pomôcť aj voľnou rukou...

Skrátka - stolovanie na úrovni plastového stredoveku. Nikomu to samozrejme nevadí, k jedlu v prírode sa predsa pristupuje inak ako doma - je to konzumácia s cieľom získania energie pre návrat domov a ak sú zachované chuťové kvality, je to všetko "oukej", ako sa u nás hovorí. Naviac, aj hygienické zázemie tejto bufetovej prevádzky je zatiaľ na špičkovej úrovni.

Len mi nepadol dobre rozhovor dvoch žien pri vedľajšom stole, ktorý som si nechtiac vypočul - o tragédii autobusu v Chorvátsku... Mladá žena na margo jazdenia v závere skonštatovala, že jej manžel jazdí takmer podľa predpisov, občas dodržiava aj rýchlostné limity, ale ona nie!

Znelo to dosť vystatovačne a hrdinsky... Možno ju ešte nechytili a možno má zatiaľ šťastie ona i tí, ktorí sa pohybujú v jej okolí, ale bohužiaľ na našich cestách jazdí veľa podobných povahových klonov, čo sa vymykajú z pravidiel v túžbe po zvláštnych, neľudských emóciách...

4 komentáre:

  1. Takéto klony naozaj nemusím...

    :-) Na uľahčenie výslovnosti máme vokalizované predložky. Takže nie "s pstruhom" (to sa naozaj ťažko vyslovuje), ale ´so pstruhom´.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. silvia, tušil som, že sa ozveš na vokalizovanú predložku...) :) zdalo sa mi to celkom zábavné bez nej.. :)a pstruh je ťažký sám o sebe...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. šťastie majú iba tí, ktorí na chuť emočného pôsobenia adrenalínu z vedomého hazardu spomenutej dámy ešte nedoplatili...
    .
    to Chorvátsko sa ma dosť silne dotýka v podobe osobného poznania štyroch, našťastie preživších bez vážnych zranení...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mia, človek aby radšej sedel doma...
    aj keď sedí sám za volantom, nikdy nie je dostatočne múdry, aby myslel za všetkých..

    OdpovedaťOdstrániť