2007/07/26

Slnce, seno...

...jahody už nie sú, ale seno je riadne vysušené napriek tomu, že stojí na vlastných nohách. Nedávny krátky dážď a mierne ochladenie nám priniesli úľavu, ale paprike sa darí aj v horúčavách a paradajky sa tiež červenajú v rýchlom tempe. To je dôležité, lebo aj Marián Greksa napísal: Amerika Afrika, paradajka paprika...

Celkom vážne, v záhrade vyschýna trávnik, len vo fóliovníku bujnie aj burina. Nedávno som si navliekol pracovnú rukavicu a začal som vytrhávať plevel po okraji, kde už prerástol papriku a netušil som, čo objavím. S vytrhnutým trsom rastlinstva som zdvihol aj prisušenú hrudu zeme a pod tým sa ukázalo 8 krásnych jašteričích vajíčok..

Neodolal som, odfotil som ich a hneď som zem upravil do pôvodného stavu, aby sa im nič nestalo. Miesto som označil, aby ich nikto nevyrušoval... Už niekoľko rokov sa pravidelne zdržiava vo fóliovníku a na okolí jašterička, s ktorou dobre vychádzame. Tento rok sa objavila aj malá žabka zelená rosnička, ktorá skákala z listu na list ako veverička. Práve som nemal po ruke fotoaparát, tak možno keď trochu podrastie...

4 komentáre:

  1. Ojojój, to je paráda.
    :-)
    Ja som ešte v živote jašteričie vajíčka nevidela.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. krása...ešteže si im pri tom vytrhávaní neublížil (samozrejme neúmyselne...
    príroda je fakt zázračnica.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. silvia, vidieť jašteričie, nie je až tak veľmi potrebné k životu.....:)

    mia, veď som napísal, sú ako v bavlnke a odteraz len čakám, kedy sa tie malé rozbehnú do sveta. Trvá to vraj dosť dlho.

    OdpovedaťOdstrániť