2008/07/11

Keď sa nahnevám, som zlý

Poštára som náhodou zbadal, keď sa blížil k nášmu vchodu. Povyberal svoje veci z tašky, ktorú vozí zavesenú na bicykli, ten tam nechal len tak opretý a šiel zazvoniť. Ešte než sa stačil sústrediť na zvonček, stlačil som tlačidlo elektrického vrátnika, poštár zmenil smer a otvoril si vchodové dvere.

Chvíľu som čakal, aby naplnil naše poštové schránky, potom som zišiel dolu. Boli tam dva žlté lístky, jeden môj, jeden pre susedu. Poštár sa túlal niekde vo vyšších sférach... Na žltých lístkoch sa oznamuje uloženie nedoručiteľnej zásielky. Čakal som knihu, ktorú som si minulý týždeň objednal, ale že by bola tak veľká a nedoručiteľná až do bytu, to sa mi nechcelo veriť.

Na lístku bolo zaškrtnuté políčko - adresát nezastihnutý... Zvláštne, veď som doma celý deň. Počkal som si teda na poštára, pogratuloval som mu, že ma predsa zastihol doma a pýtal som si moju zásielku.

"Nie, nemám ju tu." Vraj si ju musím vyzdvihnúť na pošte sám.
"Ale veď na lístku je napísané, že ste ma doma nezastihli..." Logicky som sa domáhal zásielky.
"Tie lístky píšu ráno na pošte a tak mi to dali" Nelogicky dôvodil poštár...

Viac som sa s ním nehádal, aj tak by to nikam neviedlo, momentálne nemám problém zájsť na poštu a hneď som aj sadol na bicykel. O chvíľu som zaparkoval pred poštou. Pani pri okienku začala podľa lístka hľadať zásielku a keď zbadala dátum, povedala:

"Veď to máte dnes, tú zásielku má doručovateľ, musíte prísť zajtra."
"Nie, doručovateľ ju nemá, pred chvíľou som s ním hovoril, zásielka je tu." Nedal som sa.
"Ale ja ju nemám, musíte prísť odpoludnia..." Snažila sa vec uzavrieť pani za prepážkou.
"Tá zásielka je tu, vy mi ju musíte dať!" Nedal som sa. "Neodídem odtiaľto, kým mi ju nedáte!" a stál som pevne odhodlaný na svojej pozícii pred prepážkou...

Pani za prepážkou sa neochotne zdvihla a zašla si pre informáciu ku kolegyni vedľa. Tá mávla hlavou ku košom, ktoré boli na podlahe hneď vedľa... Moja pani prepážková sa posunula asi o meter ku košu a o 10 sekúnd mala moju zásielku.

Vybavovanie formalít dobierky netrvalo ani pol minúty, zaplatil som, podpísal som prevzatie a kniha je moja... Pre istotu som si vypýtal potvrdenku o zaplatení, človek nikdy nevie, ako to na Slovenskej pošte chodí... Ani som sa nesťažoval, tak vlastne nie som zlý...

37 komentárov:

  1. Obávam sa, že toto je bežná pracovná metóda pošty nielen vo vašom meste. Aj ja s tým mám rovnaké skúsenosti. Myslím si, že keby ma pri mojej práci nachytal zákazník alebo zamestnávateľ pri takom očividnom klamstve, mám minimálne po prémiách, ak nie po práci. Ale pošte ako každému monopolu sa prepečie akákoľvek svojvôľa.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Maroško, máš plnú pravdu. Myslím, že naša Pošta žije svoj spokojný život tak ako v dávnej minulosti, žijúc možno ešte zo slávy z čias Márie-Terézie. Jediné, čo vyzdvihli na súčasnú úroveň (s radosťou) sú ceny...

    Nemá cenu sťažovať sa na konkrétneho človeka, lebo všetci zainteresovaní aj tak vedia o koho ide. Tej za prepážkou som to aj povedal, že mi je jedno, či za to môže doručovateľ, alebo niekto iný, z môjho pohľadu v tom má bordel Pošta.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No to je pekne "Kocurkovo". Myslela som si, ze len na Malte sa deju teketo veci...:(
    No co uz, dufam, ze aspon knizka Ti urobila radost...:)
    ima

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Skoro presne tak isto nas nacvicovala postarka vo firme, po staznosti este pridala skvelu poziadavku na splnomocnenie pre zamestnanca. Nie na poste. V priestoroch firmy.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Typické, to robia vždy... mám presne takú istú skúsenosť. Mne zásielku na pošte dali až po polhodine čakania. Ale zazerali dostatočne...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. mne na reklamaciu listu z cudziny dali odpoved,nech im dohovorim aby posielali listy doporučene,lebo oni o obyčajnych zasielkach nemajú prehlad kde sa stracajú

    OdpovedaťOdstrániť
  7. sandra, a platila si už za balíček do cudziny 500 Sk? Doporučená zásielka, to vyzerá ako dobrá rada, ale za to si nechajú riadne zaplatiť.. často ide hlavne o prístup k zákazníkovi... chýba empatia na ich strane.
    (btw: máš užitočnú linku..... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. silviah - niekedy neustupujem... :)

    ima - urobila

    anonym2... "Ale zazerali dostatočne..."
    krásna, výstižná veta pre dámy za prepážkou pôšt... (česť výnimkám)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. slovenska posta je so svojimi sluzbami stale este v komunizme, ja som si objednal z USA nejake veci ktore boli v hodnote viac ako 2000, poslane to bolo klasicky cez postu a u nas to prebrala nasa posta s ich slavnou EMS sluzbou ktora by mala dorucit baliky az domov, balik dorazil na slovensko (zahranicne posty vedia online sledovat trasu zasielok), doobeda vola chlapik z posty ze ci sme doma, ze ma pre mna balik, odpovedam ja som v praci ale manzelka je doma a pre istotu som mu dal na nu cislo keby bol nejaky problem, ake ale bolo moje prekvapenie ked mi vecer sused hovori ze mam u neho balik z ameriky. Nech mi niekto vysvetli ako si moze posta dovolit nechat zasielku na moje meno dorucit uplne inej osobe? Keby som nemal perfektnych susedov ale nejakych k.....v, tak sa moze kludne stat ze sa ani nedozviem kde ten balik skoncil.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. jami, to je tu úplne bežné, už som niekoľkokrát prevzal susedovu zásielku (aj naopak), ale ny sa tu našťastie poznáme ako jedna rodina :) O tom by sa dalo polemizovať, či je to správne, alebo nie.. niekedy to ušetrí nepríjemnosti, ale aj opak môže byť pravdou..

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Dorucovanie ku susedovi bezne robi aj UPS alebo DHL alebo FedEx. Je to standardny postup aj u Slovenskej Posty a sused sa podpise, ze prevzal zasielku ako sused.(aspon u alternativnych je to tak).

    Zlte listky su absolutne bezne. Ja som poslal tri staznosti, dve na centralu, ktora je v Banskej Bystrici a jednu na nasu postu...odpoved prisla, ze ano, mal som pravdu. Fajn, nuz co teraz s tym? Pokracuje to tak dalej a ja mozem posielat staznosti a oni mi budu oznamovat, ze ano mam pravdu.

    A este k tym staznostiam..tak vraj zasielky, ktore sa nezmestia do schranky sa nedorucuju. Nedava to zmysel, ja viem.
    A dalsia vec...pytal som sa preco su zasielky v zahranici prijate ako "package" na slovensku klasifikovane ako listove zasielky. Tak vraj im prichadzaju bez nejakeho identifikacneho cisla, a tak ich klasifikuju takto, co som vsak uz nepochopil.

    Nastastie internetove obchody cim dalej tym viac poskytuju moznost dorucit tovar alternativnym dorucovatelom a dnes uz je pri porovnavani eshopov ponuka moznosti dorucenia dolezitou charakteristikou.

    No a este aby som to trochu spolitizoval ...Slota, Rafaj a Chrbet su pani, ktori v aprili tohoto roka uplne zakazali alternativnym operatorom dorucovat zasielky pod 50 gramov. Takisto ostava podpora Slovenskej poste a.s. pri kazdej zasielke. Jednoducho na nu od statu dostanu prispevok.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. to je tak, ked nesutazia s inymi dorucovatelmi.. uvidime, ake to bude, ked stratia monopol na dorucovanie zasielok do 50 g (2011 tusim)..

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Peter, mne je sympatické to, čo sa udialo v automobilovom priemysle - VW, Peugeot a Kia v takom tesnom susedstve, ak uvažujeme v rámcoch Európy.
    Monopol pošty mi v zásade nevadí, je to tradícia služby na pevnom základe... Nevylučoval by som však konkurenciu, ale rozhodne nie spôsobom likvidácie Slovenskej pošty.
    V tomto malom priestore Slovenska by sa dve firmy s rovnakým dosahom a rozsahom služieb asi neuživili..
    Konkurencia však chýba a mala by byť umožnená v určitých oblastiach poštových služieb.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. vidno ze nikto z vas nerobil na poste, postari zarabju par korun a musia nosit vsetky tie vase katalogy a dobierky, sam som pred par rokmi na poste brigadoval a teda je to riadna fuska rozniest takych 50 kg zasielok a v kapse nosit 100-150 litrov dochodkov, ked za kazdym rohom striehnu kadejake zivly

    OdpovedaťOdstrániť
  15. a teda nechcem obhajovat tohto postarika, dalo sa to riesit samozrejme aj inak, ak tento panko casto nie je doma a teraz nahodou cakal doma, tazko sa cudovat, ze dostal oznam, ja osobne som neznasal, ked som na rajon trepal 4 tasky po 10 kilo a naspat na postu 2 plne tasky, lebo bud ludia neboli doma, alebo to nevoslo do schranok! navyse pravidla na poste su, ze oznamene zasielky je mozne na poste vybrat az poobede, ked sa postar vrati z rajonu a da ich osobam na priehradkach ... proste treba trochu vidiet aj pohlad z druhej strany

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Klamstvo sa ti zdá normálnou vecou? A čo keby pošta doručovala vtedy, ked sú ľudia doma?

    OdpovedaťOdstrániť
  17. predstavte si ale situaciu ze dotycny stazovatel by nebol doma,postar by musel knihu niest celym svojim revirom, musim ale povedat ze text na listku je nezmyselny, stacilo by tam napisat ze postova zasielka je na poste a kedy si ju mozes vyzdvihnut, alebo cislo telefonu na dohodnutia terminu dodania predmetnej zasielky, skoda ze to tak nefunguje, postovy dorucovatel je v tom nevine,je to v organizacii prace, manazeroch posty s inymi platmi ako ma postar

    OdpovedaťOdstrániť
  18. mato, osobná skúsenosť je nado všetko.. :) Moja sťažnosť nebola namierená proti poštárovi, mne je jasné, že je to systém, ktorý nie je dokonalý.
    Sú dve možnosti organizácie doručovania, aby ten poštár doručoval autom, prípadne, aby boli dvaja. Na druhej strane povedať jasne, že doručujú sa len listy a zásielky nad nejakú váhu, či rozmer uložiť na pošte, a zákazník si pre ne príde v danom čase.
    Stretol som sa s alternatívnym doručovaním, kde mali moje tel. číslo a keďže som práve nebol doma, dohodli sme si termín a hodinu doručenia.
    Skrátka, je to v analýze a organizácii práce takej organizácie. Tu však narazíme, ako obvykle na argumentáciu výškou poplatkov... A ešte jedna vec, keďže je to štátna organizácia s monopolom, prečo nie je zákon v súlade s realitou?? Myslím v spôsobe doručovania...

    OdpovedaťOdstrániť
  19. No to je este lepsi pripad. Mne nezahodili do schranky oznamenie !!, takze nevedel som, ze zasielka je na poste. Dva mesiace som cakal na knihy z USA, ked konecne som dostal list z colneho oddelenia, ze moja zasielka bola vratena naspat k nim z dovodu, ze nemam zaujem o nu. Kontaktoval som colne oddelenie, ze to musi byt omyl, cely den som doma /pracujem doma/, a nedostal som ziadne oznamenie. Nakoniec sa to vyriesilo, ale kvoly tomu som obdrzal zasielku o mesiac neskor.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Tomu, čo píše, že poštári málo zarábajú- Je to tak, ale mali sa lepšie učiť a mohli byť lekármi, vynálezcami, mohli mať Microsoft, alebo aspoň ísť za celebritu do TV alebo za posranca do paralizementu...

    OdpovedaťOdstrániť
  21. u nas nosia postu vraj dvaja postari, jeden listy, druhy baliky, pricom balikovy nema kluc od dveri, takze ked niekoho nezastihne, da ten zlty papierik tomu listovemu, a ten ho hodi do schranky...

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Tak teraz by som sa mal asi mojej dorucovatelke ospravedlnit, ze mi namiesto dorucenia zasielky do bytu, v ktorom som bol a na zasielku som vyslovene cakal, dala do schranky zlty listok.
    Akurat ta moja zasielka bola tenucka a dorucovatelka ju mala patrne so sebou, akurat sa jej lenilo vyskusat, ci predsa len nahodou nie som doma. Chapem, posledne poschodie...
    Lebo, ako sa bola vyjadrila na moju staznost, vo vyse 90% pokusov u nas nikto nie je doma.
    Nuz pan Murphy, nespiseme aj Murphyho zakony Slovenskej posty? Mali by sme z coho...

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Mato. A pošta nepozná hmotnosť jednotlivých zásielok? Veď od toho sa odvíja cena. Nepozná počet zásielok? Nemá možnosť urobiť si nejakú štatistiku a na základe toho posilniť kapacity? Je mi ľúto poštárov, že musia nosiť ťažké tašky. Ale za túto službu bolo pošte zaplatené! Prečo ja musím ešte behať medzi poštami pretože poštár je z inej pobočky?
    Prečo pošta neponúkne službu: Doručenie len po pobočku adresáta za nižšiu cenu?

    OdpovedaťOdstrániť
  24. haha..nebývaš nahodou v Senci? lebo tu je to uuuplne bežnéé

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Tiez som dostaval listky o nezastihnuti napriek tomu ze pracujem prevazne doma - stacilo si pockat na postarku a povedat jej to, odvtedy vzdy zazvoni.

    Co sa susedov tyka, tiez som sa raz rozculoval a bolo mi povedane, ze posta moze odovzdat zasielku ktora nie je do vlastnych ruk komukolvek byvajucemu na tej istej adrese (cize v panelaku kludne aj stovke ludi). Ak to clovek nechce, da sa to zakazat.

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Dalsou vecou su otvaracie hodiny na poste. Postar doruci zasielku v case ked nik nie je doma a posta je otvorena v case ked su vsetci v praci. To aby si ludia brali dovolenku...

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Nahodou, s postou je velka "sranda". Pravidelne posielam listove zasielky na Island, list do 2 kg 1.triedou a vzdy ich mavam priblizne v rovnakej hmotnosti (1,6 az 1,9 kg). Ake bolo moje prekvapenie, ked si za zasielku na hlavnej poste v meste vypytali 800,- Sk a potom zas na poste blizko nasho bydliska 400,- Sk. Takze uz viem, odkial poslem dalsiu zasielku, esteze to ma nasa slovenska posta tak pekne zorganizovane :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  28. Riešiť monopol pošty, to je asi dlhodobá záležitosť, ale krátkodobo by pomohlo aj pár maličkostí:

    1) Ak naozaj poštári tie doporučené zásielky so sebou nenosia, potom by ich mali na pošte normálne vydať hneď v prvý deň a nehrať sa na poctivých.

    2) Nech to na tie žlté lístky rovno píšu, že "pre poštu si môžete prísť až nasledujúci deň: 15. 7. 2008", nech sa človek zbytočne dvakrát neprebehne.

    Tiež sa mi stalo, že som bol celý deň doma, nikto mi nezvonil (zvonček mám dosť hlasný, roznášatelia reklám a jehovisti ma vždy spoľahlivo zobudia), poobede som si našiel v schránke žltý lístok, a na pošte mi oznámili, nech prídem až zajtra. Aj som sa sťažoval, že mi poštárka nezvonila, ona povedala, že zvonila, a teraz čo... slovo proti slovu. Tak keď konkurencie nieto...

    OdpovedaťOdstrániť
  29. hm,
    posta je riadny moloch, na jednej strane su dorucovatelia a "mile damy" co pracuju na prepazkach za par korun, na druhej strane my tu na nich nadavame, ze to a ono... ale problem je ze posta na slovensku je len umelo ziveny monopol a tunel pre par darmozracov a ich chlebodarcov z vladnej garnitury, a je uplne jedno cu su pri moci modri cyklisti alebo cerveni komunisti, szm-áci a xenofobni nacionalisti... kto vymetie tento augiasov chliev?

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Ja mám doma home office a trvalo mi pol roka presvedčiť poštu-poštárku že na 90% som vždy doma, stačí zazvoniť.
    Listy a sťažnosti nepomáhlai tak som proste prišiel na pobočku a hystericky som navrieskal na vedúcu a už štyri roky to funguje bez problémov :-)
    (môžete si povedať že som hulvát, máte pravdu,bolo to naozaj hulvátske. Účel to však splnilo)

    OdpovedaťOdstrániť
  31. Co sa tyka postupu dorucovatela mas pravdu, ale za mizernu mzdu je problematicke dostatocne motivovat tychto dorucovatelov a preto si pracu zlahcuju. (Najma Bratislavsky region) Je to chyba manazmentu.

    monopol na zasielky do 50g je standardna kompenzacia za nutnost poskytovat sluzbu na celom uzemi SR. Posta musi list dorucit do kazdej odlahlej dedinky aka tu existuje. Alternativny dorucovatelia toto nemusia a preto je im jednoduchsie prevziat iba najlukrativnejsie casti. (napr. Bratislava, Kosice...)

    Slovenska posta je akciovka so 100% ucastou statu. Tu vznika problem pri boji s konkurenciou. Ak chce posta napr. investovat do novej technologie, musi to robit cez verejne obstaravanie, co trva myslim ze pol roka. Podnikatel moze konat flexibilne zo dna na den.

    Posta je tiez bohuzial zavysla od aktualnej politickej situacie. Pridu volby, zmeni sa vlada, zmeni sa automaticky predstavenstvo. stopnu sa projekty a vacsina zacina odznovu. (teda bordel v state=bordel v statnych podnikoch)

    Napriek tomu pracujem na poste 3 roky a sam vidim ze za tento cas prebehlo velke mnozstvo zmien veducich k vacsej efektivite jej fungovania.

    OdpovedaťOdstrániť
  32. toto dôverne poznám. Poštárka vie, že sme stále doma a napriek tomu sa nám to už párkrát stalo a človek chodí ako idiot na klavír:(

    OdpovedaťOdstrániť
  33. to Viliam Búr: k bodu 2, na tych zltych listkoch to napisane je

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. a čo robiť, keď pošta stratí dopourčený dopis. vie mi niekto poradiť?

      Odstrániť
    2. Spýtam sa zajtra poštárky :)

      Odstrániť
    3. ak máš podací lístok, môžeš podať reklamáciu

      Odstrániť